Mircea Radu a sigilat uşile şefilor de la gaz

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mircea Radu, comisarul OPC Cluj, a pus lacăt pe birourile administratorilor E.On Gaz, în urma reclamaţiilor venite de la clienţi. Furnizorul de gaz a mai fost amendat cu 30.000 de lei după ce abonaţii s-au plâns de lipsa de informare de pe facturile pe care le plătesc.

Şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC), Mircea Radu, a declarat război E.On Gaz Cluj, după numeroase reclamaţii primite de la abonaţii societăţii.

Biroul directorului Felician Rus şi cel al departamentului Comunicare au fost sigilate, ieri dimineaţă, la ora 08.00, de către inspectorii CRPC. Cu o zi înainte, compania primise o amendă de 30.000 de lei. Motivul: neregulile apărute în clauzele contractelor de furnizare.

Protecţia Consumatorului a decis să desigileze birourile, după şase ore, chiar dacă iniţial anunţase că vor sta cu lacăt timp de o săptămână.

„Au început discuţiile între reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Protecţia Consumatorului şi cei ai Autorităţii de Reglementare în Energie pentru a găsi o soluţie în favoarea consumatorilor", a precizat Mircea Radu, directorul CRPC Cluj. Potrivit acestuia, acţiunea de sigiliu de ieri dimineaţă a fost un „stimulent" pentru companie. „Continuăm să fim cu ochii pe ei", a promis, la final, inspectorul.

Replica E.On Gaz

Reprezentanţii Companiei E.On Gaz România susţin că nu încalcă sub nicio formă drepturile consumatorilor. „Precizăm că preţurile finale ale gazelor naturale pentru piaţa reglementată sunt stabilite de către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) şi sunt publicate în Monitorul Oficial al României fără includerea TVA-ului, iar clauzele contractului cadru reglementat de furnizare a gazelor naturale precizează explicit faptul că preţul nu conţine TVA", explică reprezentanţii agentului economic.

Mai mult, E.On Gaz consideră că Protecţia Consumatorului nu este abilitată să modifice condiţiile prevăzute în contract, doar ANRE fiind abilitată să facă acest lucru.

„Compania noastră se va adresa instanţei pentru reglementarea acestei situaţii inacceptabile. De asemenea, compania noastră a luat toate măsurile necesare, astfel încât clienţii săi să nu fie afectaţi în nici un fel de situaţia creată", se arată într-un comunicat al E.On Gaz România.

Preţul, stabilit de calitatea gazelor

Începând de la 1 iulie 2008, consumul de gaze naturale se calculează în unităţi energetice, respectiv în MWh (megawati-oră), şi nu în metri cubi aşa cum e trecut în facturile clienţior clujeni, care au reclamat că nu înţeleg care este preţul pe care trebuie să îl plătească şi cum se calculează. Preţul trebuie să ţină cont de calitatea gazelor din fiecare zonă a ţării, reflectată în cantitatea de căldură produsă.

În România, puterea medie a gazelor de a produce energie termică este de 10,8 MWh pe mia de metri cubi. Astfel, consumul final al gazelor se calculează înmulţind indexul de calitate din zona respectivă cu volumul de gaze utilizat de fiecare client. Acest mod de facturare în funcţie de calitatea gazelor este o practică europeană.

Au început discuţiile între reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Protecţia Consumatorului şi cei ai Autorităţii de Reglementare în Energie pentru a găsi o soluţie în favoarea consumatorilor.
Mircea Radu
directorul CRPC Cluj

image

Ce reclamă consumatorii

- Programul de consum înscris nu oferă clientului informaţii privind unitatea de măsură a unităţilor de energie aferente unui metru cub de gaze, având în vedere că aparatele consumatorilor casnici înregistrează consumul în metri cubi, şi nu în megawaţi/oră.
- Pe factura emisă către consumator nu se menţionează formula de calcul a consumului citit sau estimat.
- În contractul-cadru de furnizare a gazelor naturale nu este inclus preţul final reglementat pentru furnizarea gazelor naturale, care să includă TVA şi accize.

Radu a pus la zid UPC şi Cosmote

- La începutul lunii noiembrie, Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorului Cluj, condus de inspectorul Mircea Radu, a pus sigiliu pe birourile UPC Cluj. Consumatorii reclamau faptul că firma de cablu le pretindea plata anumitor sume restante, vechi de cel puţin cinci ani. De asemenea, UPC a fost amendată în mai multe rânduri pentru practici comerciale incorecte.
- La mijlocul lunii noiembrie, CRPC a suspendat o campanie promoţională de fidelizare a clienţilor Cosmote, din cauza suspiciunilor de practici comerciale incorecte. Ioana Oros

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite