Cercetătorii au descoperit o nouă specie de şobolani (CNN)

Cercetătorii au descoperit o nouă specie de şobolani (CNN)

Oamenii de ştiinţă au descoperit o nouă specie de şobolani într-o pădure tropicală izolată din Papua Noua Guinee, relatează CNN.

Măsoară 82 cm şi cântăreşte aproximativ 1,5 kg. Specia, considerată una dintre cele mai mari specii de şobolani descoperite vreodată, a fost găsită de o echipă a BBC Natural History Unit (departament al postului BBC dedicat programelor documentare) în craterul vulcanului Bosavi, din sudul statului Papua Noua Guinee.

Acesta este una dintre cele mai mari specii de şobolani din lume. Este asemănător cu cel pe care îl găseşti în canalele colectoare din mediul urban a declatat Kristofer Helgen, un biolog din cadrul Muzeului Naţional Smithsonian de Istorie Naturală, care a făcutp parte din echipa de expediţie.

Examinările iniţiale realizate asupra şobolanului sugerează că aparţine celei mai mari clase de rozătoare.

În anul 2007, o specie similară a fost descoperită în Munţii Foja din Bazinul Mamberamo, Papua Noua Guinee.

Echipa de cercetători responsabilă cu noua descoperire include o serie de experţi, care au mai realizat numeroase alte descoperiri.

Evenimente