Centura Timişoarei, terminată în trei luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Una din şoselele importante din vest se face cu bitum din Ungaria. Constructorul centurii spune că are materiale pentru a termina varianta de ocolire, dar nu şi sprijin de la autorităţi.

Durerea şoferilor care sunt în tranzit în vestul ţării şi dau de un trafic infernal ar putea să ia sfârşit din luna februarie 2009 pentru că există posibilitatea ca centura de ocolire, la care se lucrează de şase ani, să fie deschisă circulaţiei.

 „Am cumpărat materiale în exces, am cumpărat un teren ca să avem pământ pentru partea de fundaţie, avem staţie de asfalt, aducem bitum din Ungaria de la Budapesta pentru că este mai bun şi mai ieftin decât în ţară, avem toate condiţiile ca să deschidem drumul în trei luni, deja cinci kilometri de centură sunt asfaltaţi şi, pe aproape tot sectorul rămas, suntem la stadiul de piatră compactată.

 Din păcate, nu avem sprijin din partea nimănui. În ultimele cinci luni mai mult nu am putut face pentru că aşteptăm tot felul de semnături care întârzie cu săptămânile”, a spus directorul societăţii de construcţii Romstrade, Nelu Iordache. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a vizitat la acest sfârşit de săptămână şantierele din mai multe zone din vestul ţării.
susţine că lucrările

Vor fi gata la timp

Orban susţine că lucrările vor fi gata la termen. În acelaşi ton a vorbit şi despre lucrările de pe drumul naţional Timişoara-Lugoj, unde apreciază că firma de construcţii şi-ar fi redresat modul de organizare a şantierului. „Nu mai sunt semafoare pe sectoare foarte lungi care încetineau traficul şi mai mult decât poate să o facă un drum în lucru.

 Le-am mai cerut să grăbească ritmul lucrărilor şi să se mobilizeze şi la iarnă pentru că acum vremea permite lucrări şi în sezonul rece”, a spus Orban. Dorinţa vecinilor din Ungaria caRomânia să termine mai repede autostrăzile care duc până în graniţă este privită diferit de autorităţile de la Bucureşti.

Somaţiile ungurilor tratate cu riposte

„Nu-mi pasă de autorităţile din Ungaria şi consider deplasată intervenţia ambasadorului Ungariei. Ei să-şi vadă de lucrările lor şi până una alta ei nu şi-au îndeplinit obligaţiile de aduce cele două autostrăzi de la Budapesta şi de la Szeged în graniţă”, a spus ministrul român al Transporturilor, Ludovic Orban.

În urmă cuaproximativ trei săptămâni, preşedinta ConsiliuluiJudeţean (CJ) Csongrad, primul judeţ maghiar vecin cu Timişul, solicita lideriloradministraţiilor locale din Banat să trimită o scrisoare către Guvernul României în care să ceară grăbirea proiectului autostrăzii.

 „După aderarea României şi Bulgariei la Uniunea Europeană, traficul pe drumurile naţionale care tranzitează punctele de frontieră a crescut foarte mult, rata accidentelor a crescut de trei ori, iar siguranţa populaţiei scade”, a spus preşedinta CJ Csongrad, Anna Maghyar.

Trafic pentru cargo

Chiar dacă în paralel s-ar mai face unele lucrări, maşinile de mare tonaj şi cele de marfă ar putea circula în condiţii mult mai bune decât cele din oraş.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite