Centura Timişoarei, din nou în prelungiri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai importante drumuri din Timiş au un nou termen de finalizare, octombrie 2009, după ce lucrările au început în urmă cu şase ani Ministrul Ludovic Orban dă vina pe birocraţie

Cele mai importante drumuri din Timiş au un nou termen de finalizare, octombrie 2009, după ce lucrările au început în urmă cu şase ani

Ministrul Ludovic Orban dă vina pe birocraţie şi pe soluţiile tehnice în cazul prelungirii termenului pentru centură, iar de ritmul lucrărilor la Timişoara-Lugoj nu e mulţumit.

Vizita lui Ludovic Orban la Timişoara nu a fost una inaugurală, aşa cum promitea anul trecut. Atunci a spus că peste un an vom avea variantă ocolitoare, iar sectorul Timişoara - Lugoj va fi aţă. Şi de data aceasta, ministrul Transporturilor a vizitat şantiere.

"Centura sperăm că va fi gata anul viitor. I-am spus constructorului să lucreze şi sâmbăta şi duminica, să-şi aducă oameni, ca să termine mai repede. Au fost probleme cu consultanţa, care trebuia să avizeze nişte soluţii noi, şi de asta s-a întârziat", a spus Orban.

Constructorul centurii tace mâlc

Project managerul de pe centură, Constantin Belioaie, i-a prezentat ministrului un grafic de lucrări care se întinde până în octombrie 2009. Belioaie nu s-a hazardat să spună că va termina lucrările, aşa cum i-a cerut ministrul, chiar dacă, prin contract, va primi o bonificaţie pentru fiecare lună cu care va încheia mai repede şantierul.

Totodată, firma va avea mai mult de câştigat pentru că centura va fi extinsă la patru benzi, iar valoarea contractului va creşte.Lucrările pe sectorul Timişoara-Lugoj abia au început, constructorul nu are suficiente puncte de lucru, iar cele deschise sunt prea lungi şi dăunează traficului. Inclusiv ministrul a spus că şantierul merge prost.

Faima constructorului de pe DN e zadarnică

Indiferent de problemele constructorului, acesta poate participa şi la alte licitaţii din ţară, cum ar fi chiar autostrada Arad-Timişoara. "Firma FCC e importantă, lucrarea asta va fi o carte de vizită pentru ei în România şi le-am spus să grăbească ritmul de lucru. Indiferent de ce fac, legislaţia noastră nu-i împiedică să ia şi alte lucrări", a menţionat Orban.

Şantiere interminabile

Construcţia centurii Timişoarei a început în iunie 2002, cu termen de predare în 2004. În 2006 a plecat fostul constructor. În august 2008 a câştigat licitaţia noul constructor. Stadiul lucrărilor pe cei 12,6 km e de aproape 48 %.

DN Timişoara-Lugoj a început în iunie 2002, cu termen în 2004. Acelaşi constructor cu cel al centurii a plecat în 2006. În august 2008 a intrat pe lucrare FCC Construcion din Spania. Stadiul lucrărilor pe cei 60 de km e de aproape 40%.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite