Căşuneanu obţine „în orb“ contracte cu statul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firma PA&CO a câştigat o licitaţie de 49 de milioane de euro pentru întreţinerea mai multor drumuri naţionale, fără a avea utilajele necesare. Contractul, în valoare de 49 de milioane de euro, câştigat de “regele asfaltului, a fost contestat chiar din interiorul comisiei de evaluare.

Firma PA&CO International a omului de afaceri Costel Căşuneanu a câştigat un contract pentru deszăpezire  de 176.633.864 lei, fără TVA, în urma unei licitaţii care este contestată  chiar şi de beneficiar, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR). Potrivit contractului, firma lui Căşuneanu ar urma să întreţină până în 2011 şoselele aflate sub jurisdicţia Sucursalelor de Drumuri Naţionale Bucureşti Nord şi Ploieşti.

Mai mult, după ce a contestat şi contractul de întreţinere a drumurilor din Regionala Iaşi, obţinut de firma Spedition UMB firma lui Căşuneanu câştigă la „masa verde” şi în Moldova.

Licitaţie atacată din interior

Doi dintre membrii comisiei de evaluare, în urma căreia Căşuneanu punea mâna pe contractele de  întreţinere pe timp de vară şi de iarnă a drumurilor care aparţin sucursalelor Bucureşti şi Ploieşti au depus obiecţiuni la procesul verbal, după atribuirea licitaţiei. Cele două contestaţii, depuse de Monica Conciu-Tuser şi inginerul Octavian Pătru, amândoi având calitatea de membru al comisiei de evaluare, reclamă proceduri care au încălcat prevederile caietului de sarcini.

“Oferta depusă de către operatorul economic  Pa&Co SRL conţine, în propunerea tehnică, în loc de utilaje deţinute de către acesta, utilaje pe care ofertantul urmează să le achiziţioneze în baza unor contracte de vânzare-cumpărare, ceea ce nu corespunde dispoziţiilor documentaţiei de atribuire”, se arată în obiecţiunea la procesul verbal intermediar înaintat de Monica Conciu-Tuser preşedintelui Comisiei de evaluare.

 Potrivit caietului de sarcini, ofertantul nu numai că trebuia să aibă utilajele în garaj, dar era obligat să prezinte comisiei de evaluare fotocopii de pe asigurarea de răspundere obligatorie, valoarea de inventar, cărţile de identitate, licenţele de transport, dovada achitării rovinietei, autorizaţia ISCIR şi atestatele tehnice individuale.

Documente pe care, neavând utilajele, Căşuneanu nu le-a putut anexa la dosar. Costel Căşuneanu nu a fost de găsit pentru a comenta aceste situaţii, deşi i s-a transmis inclusiv prin fiul său că reporterii ziarului vor să publice punctul său de vedere.

Contractul, atacat în instanţă

Decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), prin care firma lui Căşuneanu a avut câştig de cauză, este contestată chiar de beneficiar, Compania Naţională de Drumurilor Naţionale şi Autostrăzi din România (CNADNR).

“Deciziile CNSC încalcă principiul responsabilităţii autorităţii contractante”, ne-a declarat Directorul Direcţiei Juridice a companiei de druluri şi autostrăzi, Alin Goga. Acesta spune că va cere regionalelor implicate să atace hotărârea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor la Curtea de Apel.

“CNSC trebuie să se comporte ca o curte şi să fie imparţială. Să se uite şi cum se cheltuiesc banii publici”, a adăugat Goga. Până la lămurirea legalităţii licitaţiei, mai multe sectoare de drum care aparţin regionalelor Bucureşti, Ploieşti şi Iaşi pot rămâne nedeszăpezite la iarnă.

 Companiile care îşi oferă serviciile pentru întreţinerea şi deszăpezirea drumurilor naţionale sunt motivate de sumele mari pe care le alocă Ministerul Transporturilor. Acestea sunt de 25.000 de euro anual pentru întreţinerea fiecărui kilometru de drum naţional.

Asfaltul-afacerea din care „ies” bolizi

Pasiune

Afacerile cu statul ale familiei Căşuneanu sunt atât de profitabile încât membrii acestei familii au devenit regi ai şoselelor, prin maşinile scumpe poe care le conduc.

Showroom personal

Valoarea totală a autoturismelor familiei este de peste două milioane de euro. Capul familiei, Costel Căşuneanu, conduce un Mercedes ML 63 AMG. Este considerat cel mai puternic jeep de poe piaţa, având 510 Cai Putere, cutia de viteze având 7+1 trepte. Preţul unei astfel de maşini ajunge până la 200.000 de euro. Fiul cel mare, Costel Căşuneanu jr.(25 de ani), la rându-i, are o adevărată colecţie de maşini de lux. În showroomul familiei se găsesc maşini de epocă, piesa de rezistenţă fiind un Jaguar Road Star din 1956 şi Bugatti Veyron, una dintre cele mai sofisticate maşini din lume. 

Printre maşinile de zi cu zi se numără un Lamborghini Murcielago, estimat la aproximativ 200.000 de euro, un Mercedes SL 55 AMG, a cărui valoare este de aproximativ 100.000 de euro, condus de Căsuneanu senior, dar şi două Mercedes G Class, unul în varianta "street", celălalt "off-road supreme", ce valorează împreună aproximativ 250.000 de euro, conduse de Căşuneanu junior. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite