Căile Ferate Sibiene

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Municipiul de pe Cibin poate fi primul oraş românesc cu tren interurban. Clubului Economic German din Transilvania (DWS) a iniţiat un proiect pentru înfiinţarea unui tren urban. Acesta ar lega oraşul de zonele industriale şi turistice.

Iniţiativa trenului interurban va prinde viaţă pe 15 octombrie, când va avea loc o cursă demonstrativă a acestui tren, pe principalele rute: Gara Mare - Cisnădie, Gara Mare - Aeroport/Zona Industrială Vest şi Gara Mare - Ocna Sibiului/Zona Industrială Ocna Sibiului. „Prin folosirea reţelei existente de căi ferate pentru un tren interurban, Sibiul ar putea deveni primul oraş care deţine în România un astfel de sistem de trafic modern”, explică reprezentanţii DWS.

În acest moment, căile ferate respective nu sunt folosite decât pentru transportul de marfă, unele fiind închise, după cum este cea spre Cisnădie.

Investiţie de peste 15 milioane de euro

În linii mari, refacerea şi adaptarea infrastructurii ar necesita aproximativ 7,6 milioane de euro, iar achiziţionarea automotoarelor care să asigure transportul, alte opt milioane de euro, estimează iniţiatorii proiectului.

Printre investiţiile necesare se numără reabilitarea terasamentului, acolo unde situaţia o cere. În această categorie intră linia industrială din vestul oraşului şi ramificaţia Şelimbăr-Cisnădie. Pentru îmbunătăţirea confortului în călătorie, iniţiatorii proiectului recomandă sudarea şinelor, care, în prezent, pe aproape tot parcursul, nu au capetele sudate.

De asemenea, în Gara Turnişor trebuie montată o linie de ocolire pentru încrucişările de trenuri, iar liniile de intrare şi ieşire din linia principală CFR trebuie integrate în postul central de manevră existent.

Segment comun

Pe cinci treceri la nivel, între care se numără şi trecerea drumului naţional lângă Şelimbăr, trebuie instalate sisteme de siguranţă. „Segmentul CFR gara Turnişor - Gara Sibiu - ramificaţie Şelimbăr va fi folosit în comun şi nu necesită nicio modificare”, concluzionează iniţiatorii proiectului.

Păreri pro şi contra

Legat de acest proiect, părerile sunt împărţite. Aleşii localităţilor învecinate Sibiului sunt susţinători ai ideii. „Vă daţi seama că este o chestiune benefică. Mai mult, ar ajuta la deplasarea mai rapidă a forţei de muncă înspre parcul industrial al oraşului nostru. Ar veni mai mulţi investitori, de care ducem lipsă”, spune viceprimarul din Ocna Sibiului, Gheorghe Banciu.

De cealaltă parte, primarul Sibiului, Klaus Johannis este sceptic. El susţine că un astfel de tren nu ar fi fezabil din cauza lipsei unui număr mare de călători. Potrivit lui Johannis, un tren interurban la Sibiu ar fi mai potrivit peste cel puţin 15 ani.

Cât ar dura aplicarea

Clubul Economic German din Transilvania (DWS)estimează următoarele termene pentru punerea în aplicare a proiectului, cu precizarea că toate activităţile - cu excepţia primei menţionate - se pot desfăşura simultan.

Obţinerea aprobărilor necesare - 2 luni
Modernizarea terasamentului - 2 luni
Construcţia punctelor de oprire - 6 luni
Lucrări de îmbunătăţire a spaţiilor limitrofe punctelor de oprire - 6 luni
Angajarea şi şcolarizarea personalului - 3 luni
Livrarea automotoarelor - 15 luni (în perioada de aşteptare a livrării se pot închiria vagoane)

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite