Amendă record la CJPC Bistriţa pentru UPC

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Amendă record la CJPC Bistriţa pentru UPC
Amendă record la CJPC Bistriţa pentru UPC

UPC a fost pus să plătească 30.000 de lei pentru încălcarea clauzelor contractuale. Operatorului de cablu i se reproşează majorarea tarifului lunar la abonamente, care ar fi trebuit să rămână neschimbat doi ani.

Amenda a fost aplicată în ultima zi a lunii iulie, dar UPC a atacat în instanţă procesul verbal de sancţionare. Dacă instanţa nu-i va da câştig de cauză, operatorul de cablu, internet şi telefonie ar putea fi obligat, pe lângă plata celor 30.000 de lei, şi la restituirea diferenţei de bani percepută de la consumatorii bistriţeni,  începând de luna trecută.

A plouat cu reclamaţii

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa (CJPC) a fost asaltat de plângeri imediat după prima factură UPC cu noul preţ, de 23,8 de lei, care a fost trimisă clienţilor în luna iulie.

„Oamenii erau nemulţumiţi pentru că în momentul semnării actului adiţional la contractul cu UPC, în mai 2008, a fost introdus un preţ special de 22 de lei, despre care s-a spus că va rămâne neschimbat timp de doi ani. Contractele erau încheiate până în mai 2010, interval în care cei care decideau să renunţe la UPC erau obligaţi să achite 100 de lei“, a precizat Ioan Chira, inspector CJPC. Comisarul şef adjunct Lorica Şut spune că decizia finală de a aplica maximum de amendă în acest caz a fost determinată de numărul mare de consumatori afectaţi.

În schimb, reprezentanţii operatorului de cablu consideră că o anexă a contractului le permite, totuşi, operarea unor modificări de preţ. Ei susţin că această majorare a fost impusă de schimbările din codul fiscal şi de creşterea taxelor cu drepturile de autor, de la 2 la 6 %, precum şi a altor taxe.

Ce zice UPC

Adina Deaconu, PR la UPC România, a precizat că noile tarife le-au fost comunicate clienţilor cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicare, iar contractul putea fi denunţat unilateral, fără penalităţi. „Considerăm că mijloacele de comunicare utilizate pentru notificarea modificărilor aduse contractului de furnizare sunt pe deplin valabile, conforme prevederilor contractuale. Lipsa unor comunicări de neacceptare în această perioadă constituie acordul implicit cu privire la noile condiţii contractuale şi tarife“, precizează PR-ul de la UPC. Cu alte cuvinte, cine nu a reclamat la operator creşterea tarifelor, rămâne cu buzele umflate.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite