CFR reduce viteza din lipsă de bani
0
Jandarmii au alertat ieri toate autorităţile după ce au observat lipsa unor şuruburi la calea ferată. Fără bani şi personal pentru a înlocui buloanele şi traversele lipsă, responsabilii CFR reduc limita de viteză a trenurilor.
După ce, în repetate rânduri, Poliţia Transporturi Feroviare Satu Mare a reclamat lipsa unor traverse sau şuruburi de pe calea ferată, ieri Jandarmeria Satu Mare a alertat autorităţile cu privire la defecţiunile vizibile la infrastructura feroviară.
„Ieri, după ce un jandarm a observat că lipsesc mai multe şuruburi de pe linia ferată în zona Podului de Fier, au fost alertate toate autorităţile competente pentru luarea măsurilor de prevenire a unor eventuale accidente”, afirmă Cristian Silaghi, purtător de cuvânt al Jandarmeriei.
Rapidul circulă cu viteză de personal
Ceea ce iniţial a părut un atac terorist la căile fertate sau cel puţin un furt de fier vechi s-a dovedit a fi starea actuală jalnică a căilor ferate în judeţul Satu Mare. „Nu este nicio problemă dacă mai lipseşte pe ici-colo câte un bulon, un şurub sau o traversă. Nu este periclitată siguranţa circulaţiei. Noi am redus în primăvară limita de viteză de la 100 de km/oră la 70 şi 50 de km/oră, pentru a fi în limita de siguranţă”, afirmă Anton Cosma, şef de secţie Linii 6 Satu Mare. Veniţi ieri la faţa faţa locului, reprezentanţii Poliţiei Transporturi Feroviare s-au arătat miraţi de sesizarea intempestivă a jandarmilor. „Noi anul trecut am făcut un memoriu către Ministerul Transporturilor cu zeci de poze şi materiale legate de starea proastă a liniilor feroviare. Şi nu aşa că lipsesc două şuruburi, ci şi cu alte deficienţe serioase. Să nu mai vorbim că, de când s-a redus viteza, întârzierile sunt frecvent de câteva zeci de minute“, a afirmat subcomisarul Florin Albulescu.
Sesizările poliţiştilor şi ale jandarmilor rămân însă fără efect, pentru că responsabilii de întreţinere reclamă lipsa fondurilor. „Liniile sunt îmbătrânite. Sunt zeci de ani de când nu s-au făcut refacţii în mare parte din căi. În ultimii cinci ani s-au mai făcut investiţii doar pe circa 14 km. În rest înlocuim cât putem ce se fură sau se deteriorează“, mai spune Anton Cosma.
Muncitorii care se ocupă cu întreţinerea liniilor de cale ferată cunosc cel mai bine starea infrastructurii. „Aici, în Gara Satu Mare, liniile sunt cât de cât bine întreţinute. În rest, lemnul putrezeşte şi şuruburile se pot scoate şi cu mâna“, spune Ghiţă Petrician, şef de echipă revizie.