CFR Infrastructură vrea să renunţe la 1.000 de oameni prin desfiinţarea a 4 regionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
CFR Infrastructură vrea să renunţe la 1.000 de oameni prin desfiinţarea a 4 regionale
CFR Infrastructură vrea să renunţe la 1.000 de oameni prin desfiinţarea a 4 regionale

Preşedintele Federaţiei Sindicale Mişcare Comercial, Gheorghe Popa,  a afirmat astăzi că CFR Infrastructură a propus sindicatelor concedierea a 1.000 de angajaţi prin desfiinţarea a patru regionale, Constanţa, Galaţi, Timişoara şi Braşov, şi unor subunităţi ale companiei.

UPDATE Sindicate CFR: Nu acceptăm concedierile fără 24 de salarii compensatorii. Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a afirmat că sindicatele feroviare nu vor accepta disponibilizările dacă nu se vor acorda minimum 24 de salarii compensatorii .

"De la CFR Infrastructură am primit o notă prin care să se reducă numărul de angajaţi cu 1.000 de persoane, prin desfiinţarea unor subunităţi ale companiei, printre care şi patru regionale, respectiv Braşov, Constanţa, Timişoara şi Galaţi", a spus Gheorghe Popa.

Citiţi şi:


EXCLUSIV CFR taie patru dintre cele opt regionale

Acesta a precizat că cei de la CFR Călători nu au primit niciun fel de plan de restructurare şi că urmează să aibă loc discuţii la CFR Marfă, adăugând că, din punctul său de vedere, cei 1.000 de oameni ce ar putea pleca nu rezolvă problema.

Liderul sindical a afirmat că propunerea conducerii CFR Călători ar putea fi pentru desfiinţarea a 1.300 de locuri de muncă.

Popa a mai spus că problemele căilor ferate nu se vor rezolva prin disponibilizarea acestor oameni şi că totul depinde de modul de finanţare a liniilor ferate.

El a adăugat că în România "se păstrează un tratament discriminatoriu" între infrastructura rutieră şi cea feroviară, lucru care nu poate rezolva problema. "De exemplu, pentru transportul de mărfuri, raportul este de 81% pentru transportul rutier şi 19% pentru transportul feroviar, în timp ce în Europa raportul este aproape 50%-50%", a menţionat liderul de sindicat.

Gheorge Popa a mai spus că CFR Călători a primit doar 50% din compensaţiile dintre costul real al călătoriilor şi preţul de la casa de bilete, compania înregistrând astfel datorii la CFR Infrastructură.

Liderii sindicatelor feroviare s-au întîlnit astăzi cu conducerile companiilor CFR Călători, CFR Infrastructură şi CFR Marfă.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite