Concedieri şi lefuri mici la CFR

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reducerea traficului de pe calea ferată a adus societăţie feroviare în incapacitate de plată. O nouă întârziere a plăţii salariilor a inflamat, ieri, conflictul dintre administraţie şi sindicatele feroviarilor.

Conducerea CFR Marfă se află în faţa unei situaţii financiare extrem de delicate: pe de-o parte, societatea are de plătit datorii mai vechi create printr-un împrumut bancar, iar de cealaltă parte, salariile trebuie plătite la timp.

În condiţii normale, fluxul financiar putea fi asigurat fără prea mari probleme, dar reducerea traficului din ultimele luni a diminuat încasările principalului transportator feroviar de marfă, reducând dramatic şi capacitatea acestuia de plată.

În această atmosferă tensionată s-a desfăşurat, ieri, o nouă rundă de negocieri între reprezentanţii administraţiei şi cei ai angajaţilor CFR Marfă.

Taberele sunt greu de conciliat

Directorul general al CFR Marfă, Călin Graţian, a explicat întârzierile salariale din ultimele zile prin faptul că societatea trebuie să plătească în această lună o tranşă dintr-un împrumut sindicalizat de 120 de milioane de euro, contractat în 2007 de la un consorţiu de bănci.

„Veniturile CFR Marfă au scăzut anul acesta cu 44%, iar cheltuielile cu salariile au o pondere de 92% din venituri. Anul trecut, salariile erau 38-39% din venituri“, a spus directorul CFR Marfă, citat de agenţiile de presă. „Dacă nu facem disponibilizări, va trebui să reducem norma de lucru cu cât au scăzut şi încasările, adică cu 44%. Salariile, în acest caz, vor scădea proporţional. Altă soluţie nu văd“, a conchis Graţian.

La rândul său, vicepreşedintele Federaţiei Naţionale a Mecanicilor de Locomotivă, Voicu Sala, a declarat că federaţia a hotărât acţionarea în instanţă a SN CFR Marfă, în următoarele zile, ca urmare a nerespectării CCM privind plata salariilor.

Reduceri drastice de costuri

La CFR Marfă s-a redus „tot ce se putea reduce“ din cheltuieli, explică managerii companiei. De exemplu, au fost reziliate contractele cu firmele de pază şi cu cele de salubrizări.

„Acum, salariaţii se ocupă şi de pază, şi de salubrizare, chiar şi de întreţinerea centralelor termice“, a precizat directorul CFR Marfă. Compania de transport feroviar are aproximativ 17.500 de angajaţi.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite