Cluj: În niciun vagon al trenului deraiat la Boju nu mai există motorină

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cluj: În niciun vagon al trenului deraiat la Boju nu mai există motorină
Cluj: În niciun vagon al trenului deraiat la Boju nu mai există motorină

Constantin Pestrea, directorul Unifertrans, firmă căreia îi aparţine trenul care a deraiat în zona localităţii Boju, a declarat, miercuri, că în niciunul dintre vagoanele care mai sunt la locului accidentului nu mai este motorină, susţinând că produsul fie s-a scurs pe sol, fie a fost transvazat.

Pestrea a declarat, pentru Mediafax, că peste 250 de tone de motorină s-au scurs din vagoanele ajunse în râpă în urma accidentului şi că firma se aşteaptă la o amendă din partea comisarilor de mediu.

"Acolo au fost scurgeri de motorină, ne aşteptăm la amendă. Au fost două situaţii: vagoane care s-au spart şi vagoane din care s-a transvazat combustibilul. Astăzi (miercuri - n.r.) s-a transvazat motorina din ultimul vagon în care mai exista combustibil. La ora aceasta nu mai există motorină în niciun vagon. Aceasta fie s-a scurs pe sol, fie a fost transvazată", a spus Pestrea.

La rândul său, directorul Direcţiei Infrastructură din cadrul Regionalei CFR Cluj, Gheorghe Şurubaru, a declarat că lucrările de reparaţie la cel de-al doilea fir de cale ferată ar putea începe joi.

"Până mâine (joi - n.r.) vor fi trase şi ultimele două vagoane, cel suspendat şi cel dintre linii, şi vor putea începe lucrările de reparaţie la al doilea fir de cale ferată. Vom începe cu evaluarea sitaţiei, iar lucrarea va fi complexă deoarece a fost degradat şi terasamentul din cauza rostogolirii vagoanelor", a spus Şurubaru.

Acesta a precizat că lucrările de reparaţie ar putea dura 30 de zile.

Şeful Comisariatului Regional al Gărzii de Mediu Cluj, Mihaela Rozor, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că poluarea cu motorină din zona localităţii clujene Boju este considerată una "cu grad mare", fiind afectată o suprafaţă de 500 de metri pătraţi de teren.

"Gradul de poluare este unul mare. Au fost afectaţi circa 500 de metri pătraţi de teren în urma scurgerii motorinei din vagoanele răsturnate în râpă. A fost o poluare a solului şi, posibil, a apei, deoarece în zonă este şi un pârâu şi va trebui să vedem dacă a fost afectat. Până nu se stabileşte exact cauza accidentului feroviar, nu putem stabili cine este poluatorul, care, oricum, va trebui să plătească", a declarat, într-o conferinţă de presă, şeful Comisariatului Regional al Gărzii de Mediu Cluj, Mihaela Rozor, citat de corespondentul MEDIAFAX.

Aceasta a precizat că poluatorul va trebui să aducă terenul la starea iniţială, pe cheltuiala sa.

"Poluatorul plăteşte şi pe cheltuiala lui se vor executa lucrările de depoluare. Depoluarea a 500 de metri pătraţi de teren va costa enorm, pentru că va trebui excavat pământul şi decopertat terenul până la adâncimea unde a ajuns motorina", a precizat Rozor.

Potrivit acesteia, în cazul în care poluatorul nu va depolua zona, va risca o amendă maximă de 100.000 de lei, dar şi sancţiuni penale.

Circulaţia feroviară pe relaţia Cluj-Napoca – Câmpia-Turzii a fost oprită după ce trenul încărcat cu produse petroliere a deraiat, luni după-amiază, în jurul orei 16.50, la intrarea într-un tunel dintre localităţile Boju şi Valea Florilor, într-o zonă greu accesibilă, şapte dintre vagoane ajungând într-o râpă.

Trenul aparţine firmei Unifertrans şi transporta motorină şi benzină la un depozit Lukoil din Cluj-Napoca, fiecare vagon fiind încărcat cu o cantitate cuprinsă între 50 şi 55 de tone de produse petroliere. Un număr de 29 din cele 36 de vagoane ale garniturii erau încărcate cu motorină, iar restul de şapte cu benzină.

Traficul feroviar în zonă a fost reluat marţi seară, la aproximativ 27 de ore de la producerea accidentului.

Directorul Direcţiei Infrastructură din Regionala CFR Cluj, Gheorghe Şurubaru, declara, miercuri dimineaţă, că dintr-un singur vagon din cele şapte ajunse în râpă în urma accidentului feroviar se scurge motorină.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite