China doreşte să doboare supremaţia Boeing şi Airbus cu avionul C919

0
Publicat:
Ultima actualizare:
China doreşte să doboare supremaţia Boeing şi Airbus cu avionul C919
China doreşte să doboare supremaţia Boeing şi Airbus cu avionul C919

China a prezentat marţi-dimineaţă, la expoziţia aeronautică de la Hong Kong, cel mai nou şi cel mai mare avion de pasageri din ţară, din punct de vedere al dimensiunilor, cunoscut sub numele de C919. Astfel, asiaticii îşi propun să concureze cu marii rivali ai industriei de profil, Boeing şi Airbus, informează agenţia Xinhua.

Prototipul prezentat de producătorii chinezi face parte din cel mai ambiţios program comercial al acestei naţiuni şi va fi realizat împreună cu parteneri din Asia, Europa şi Statele Unite. Avionul este programat să aibă primul zbor în anul 2014, capacitatea acestuia urmând să fie de 200 de locuri. Primele livrări către potenţialii beneficiari vor apărea în 2016.

Lucrările la acest prototip au început încă de săptămâna trecută, după cum anunţă Associated Press. Proiectul este unul de anvergură, avionul urmând să fie echipat cu motoare realizate în colaborare cu alţi mari fabricanţi de aeronave deoarece „China nu dispune, la momentul actual, de o fabrică specializată sută la sută pe acest segment”, după cum a anunţat Wang Wenbin, manager general al Agenţiei Comerciale de Aeronautică din China (COMAC).

Avionul va avea nu numai locuri pe scaune ci şi paturi. Pasagerii vor avea parte de tot confortul necesar pe durata călătoriei. „Industria aviaţiei civile este într-o continuă dezvoltare, iar C919 va fi unul din proiectele care vor revoluţiona piaţa”, a completat oficialul COMAC. Programul a fost lansat în decembrie 2008 şi se întinde pe o perioadă de opt ani. În comparaţie cu motoarele actualelor avioane de mari dimensiuni, cel al aeronavei C919 vor salva 16% combustibil.

C919 este proiectat pentru călătorii pe distanţe scurte şi lungi şi poate asigura un interval mediu de 3.450 de mile, echivalentul a 5.555 de kilometri. Potrivita mass media, la început vor fi livrate către beneficiari nouă astfel de aparate, deoarece acest număr sugerează veşnicia în cultura chineză, aceste aparate având fiecare câte 190 de locuri, toate pe fotolii speciale. Cifrele 9 şi 19 reprezintă veşnicia, în timp ce litera C vine de la COMAC.

image


Producătorii acestui avion nu fac niciun secret despre ambiţiile lor la nivel global: „C919 vine după ce Airbus şi Boeing au demonstrat că pot domina spaţiul aerian, iar industria de specialitate chineză doreşte să arate că poate ajunge la acelaşi nivel”.

Furnizorii avionului nu au fost încă anunţaţi, însă oficialii COMAC au spus că sunt în negocieri cu patru mari producători de motoare, inclusiv cu General Electronic. O decizie se va lua la finele acestui an. China speră să depăşească Boeing şi Airbus, aparatele de tip 737 şi A320 fiind lideri de piaţă în acest moment. „Eficienţa noului avion şi costurile scăzute ar putea face ca vânzările COMAC să fie peste cele ale celor doi rivali din acest moment. Consumul scăzut de combustibil este atu-ul nostru în lupta cu Boeing şi cu Airbus”, a comentat Chen Jing, director de marketing la Agenţia Comercială Aeronautică din China.

Oficialii din Asia au mai anunţat că firma COMAC mai are în plan un avion care poate avea o capacitate de la 70 la 110 pasageri, denumirea acestuia fiind ARJ-21s. Motoarele acestei aeronave vor fi furnizate de General Electric. Anul trecut, General Electric şi COMAC au semnat un parteneriat prin care GE va furniza 25 de propulsoare pentru ARJ-21s.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite