Bătrâna „broscuţă” din Baia Mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Băimăreanul Toma Weisz are în posesie două maşini unicate. El a lucrat timp de doi ani şi jumătate pentru reparaţiile capitale la cea mai veche „broscuţă” din România.

Băimăreanul Toma Weisz a iubit dintotdeauna „broscuţele” (VW Beetle), dar de când s-a pensionat a devenit unul din cei mai mari colecţionari de maşini din ţară. În prezent, băimăreanul are patru maşini dintre care două sunt cu totul şi cu totul inedite. Una dintre cele două autovehicule este cel mai vechi VW Beetle din România, iar cea de-a doua, un Kubelwagen, maşină folosită de armata germană în război.
Pentru a putea cumpăra „broscuţa”, Weisz a umblat timp de două săptămâni din uşă în uşă, într-un sat săsesc, ca să găsească posesorul maşinii. „Maşina era într-o stare foarte rea. Am schimbat tot pe ea, inclusiv motorul l-am desfăcut până la ultimul şurub. Toate materialele ce le-am folosit la recondiţionarea maşinii sunt originale, aduse tocmai din Germania de la fabrica Volkswagen”, povesteşte Weisz.

Kubelwagenul va intra în reparaţii capitale

Considerată maşină de colecţie, „broscuţa” din garajul băimăreanului valorează la această oră peste 30.000 de euro, fiind datată din 1952. O altă maşină foarte rară, pe care băimăreanul în vârstă de 60 de ani o are în garaj, este un Kubelwagen, maşină folosită în timpul războaielor de către armata germană. Autovehiculul a fost găsit
lăsat de izbelişte într-un garaj din Germania şi adus în România pe trailer. „De când am adus-o în ţară mă gândesc numai la recondiţionarea ei. Urmează să-mi vină toate actele de la Bucureşti şi după aceea, doi-trei ani voi lucra la reparaţiile necesare”, spune băimăreanul.
Chiar dacă cele două maşini valorează peste 60.000 de euro, Weisz nici nu se gândeşte să renunţe vreodată la ele, intenţionând să le lase moştenire. „Doar chemarea divină poate să mă facă să renunţ la
maşinile mele. De când a intrat acest microb în mine nu pot să renunţ la hobby-ul meu. Maşinile le voi păstra şi am
să le las moştenire nepoţilor mei”, spune băimăreanul.

Este unul din fondatorii clubului „Käfer”

La scurt timp după ce s-a pensionat, Weisz, alături de alţi iubitori ai maşinilor nemţeşti, a pus bazele clubului „Käfer”. „După cem-am pensionat, am simţit că m-am renăscut. Am tot timpul necesar să mă dedic pasiunii mele. În 1992 am pus bazele acestui club, ca să ne adunăm oamenii cu aceeaşi plăcere”, spune Weisz.
În prezent, clubul are peste 30 de membri şi este cel mai recunoscut pe plan naţional şi internaţional datorită activităţilor sale. Membri clubului deţin în acest moment cel puţin 80 de „broscuţe”.
Pentru salvarea „broscuţelor” de proiectul „Rabla”, membri clubului au umblat prin toată ţara ca să găsească maşini vechi, uitate de proprietari prin garaje, şi astfel să le scape de la distrugere. În cei 17 ani de activitate, clubul „Käfer” a câştigat peste 10 premii, dintre care cel mai important a fost câştigarea cursei la împlinirea a 100 de ani de la prima cursă Bucureşti-Giurgiu.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite