Bătaia de joc a Enel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Schimbarea sistemului de facturare a curentului a făcut victime în stradă, cozi interminabile la ghişee, iar investitorii au şi ei nemulţumiri Oficiul de Protecţie a Consumatorului

Schimbarea sistemului de facturare a curentului a făcut victime în stradă, cozi interminabile la ghişee, iar investitorii au şi ei nemulţumiri

Oficiul de Protecţie a Consumatorului (OPC) Timiş a sancţionat Enel Electrica din cauza lipsei de informare a clienţilor.

La o zi după ce Enel a fost amendat, o tânără a leşinat la coadă în timp ce vroia să-şi plătească factura. Ea a stat minute în şir la coadă pentru a depune o cerere la Enel, dar au lăsat-o puterile. Peste 300 de oameni au reclamat numai la Timişoara noul sistem de facturare.

"Oamenii au primit într-un plic noul mod de facturare, ca o obligaţie, nu ca o alternativă la a face plata. Pentru asta le-am dat amenzi, pentru informarea consumatorilor. Cuantumul acestora vi-l pot spune în 15 zile", a spus directorul OPC Timiş, Oana Jichici, care încă aşteaptă documente de la Enel Electrica care să demonstreze că punctele de lucru ale casieriilor din oraş sunt autorizate.

Consumatori păcăliţi

Timişenii se mai plâng de desele întreruperi ale curentului şi din cauza cărora li se distrug electrocasnicele. "Oamenii cer să fie despăgubiţi", a mai explicat Oana Jichici. Distribuitorul de energie este şi în atenţia prefectului de Timiş.

Pe lângă disconfortul provocat consumatorilor, neextinderea reţelelor electrice pune în pericol dezvoltarea spre nord a oraşului. "De la privatizare, de peste trei ani, nu s-a mai extins deloc. Cu siguranţă au fost mulţi investitori care au vrut să vină în Timişoara şi au plecat din această cauză.

Avem exemplul societăţii de automotive Mahle din Austria care şi-a tras propriile reţele de electricitate în nordul oraşului, spre Sânandrei", a spus prefectul de Timiş, Ovidiu Drăgănescu.

Reţeaua suprasolicitată

Consumatorii din restul judeţului se plâng, de asemenea, de serviciile Enel. "Sunt suprasolicitate contoarele şi se întrerupe zilnic curentul", spune şi referentul Primăriei Sânandrei, Reca Cozma.

Isterie şi printre arădeni din cauza Enel

Sute de arădeni ameninţă că vor da în judecată Enel după ce s-au trezit cu aparatura electrocasnică defectă din cauza deselor întreruperi de curent. Şi primarii localităţilor judeţului au acuzat compania că oferă servicii de proastă calitate. "Sunt şi agenţi economici care au reclamat că au suferit pierderi din cauza întreruperii neanunţate a curentului", a declarat Gheorghe Feieş, primarul oraşului Sebiş. Totodată, peste 100 de arădeni au reclamat la OPC Arad noul mod de facturare. (Paula Bulzan)

Enel vede doar avantaje

"Recomand tuturor clienţilor Enel Energie să aibă încredere şi să folosească noul sistem de facturare. Propunem noul sistem pe baza sugestiilor lor şi sunt convins că îl vor aprecia pentru flexibilitate şi economie de timp", a declarat Mario Coni, director general Enel Energie.

El spune că de acum clienţii îşi pot plăti facturile la bancomate, bănci şi oficii poştale. Clienţii au la dispoziţie 45 de zile de la emiterea facturii pentru a o achita, fără penalizări. Enel are în România aproape 2,5 milioane de clienţi, 93.000 km de reţea şi 5.700 de angajaţi.

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite