Bănci puse la zid cu plângeri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oamenii sunt contrariaţi de creşterea ratelor la credite

Protecţia Consumatorului Hunedoara a înregistrat în doar două luni un număr record de reclamaţii împotriva băncilor.

Un număr fără precedent de hunedoreni au depus în ultimele două luni reclamaţii la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC), frustraţi de faptul că băncile la care au angajate credite cresc nejustificat dobânzile şi percep comisioane neevidenţiate în contractele de creditare. „Totul a început la începutul lunii noiembrie. De atunci, până acum, la noi au sosit 88 de reclamaţii care au ca ţintă bănci. E un fenomen fără precendent în istoria instituţiei să avem atât de multe reclamaţii având ca obiect instituţii bancare”, a declarat Ileana Tudor, consilier în cadrul OJPC Hunedoara.

Care sunt băncile reclamate
În evidenţele OJPC Hunedoara, pe primul loc se află Bancpost cu 30 de reclamaţii. Urmează,  în ordine,  Banca Românească - 20 de reclamaţii, BCR- 15 reclamaţii, Raiffeisen Bank - 8 reclamaţii, respectiv Piraeus Bank,  TDI Credit IFM  şi EFG Retgail Service, cu câte 5 reclamaţii fiecare.

Comision „la negru”
„Cea mai reclamată bancă a fost Bancpost. Şi nu întâmplător. Consumatorii au acuzat această instituţie bancară că practică comisioane care nu sunt aduse la cunoştinţa celor care iau credite. Este vorba de un aşa numit comision de administrare a contului, în valoare de 5-6 la sută din valoarea creditului, o sumă importantă, care nu se regăsea scris nicăieri în documentele aferente creditului”, a precizat Ileana Tudor. Un alt motiv de nemulţumire al hunedorenilor a fost creşterea neanunţată a dobânzilor la credite cu 10-15 la sută şi a mai fost un caz special în care firma creditoare nu avea niciun fel de act semnat cu clientul. În cursul acestei săptămâni a intrat în vigoare OUG 174/2008, ce modifică Legea nr. 289/2004, care se referă la regimul juridic al contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice. „Prin această OUG, băncile sunt obligate la transparenţă totală faţă de consumator privitor la toate datele referitoare la credit, cum ar fi graficul de rambursare, costul total al creditului (DAE), valoarea dobânzii. În caz contrar, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor este abilitată să aplice amenzi între 5.000 şi 10.000 de lei”, a explicat consilierul OJPC.

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite