Avioane Craiova, a şaptea oară la mezat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sindicaliştii de la Avioane Craiova solicită intervenţia Consiliului Suprem de Apărare a Ţării pentru a evita falimentul. Fabrica de Avioane Craiova ar putea fi salvată doar prin condiţionarea privatizării ei de achiziţionarea de aparate multirol.

Sindicaliştii de la Fabrica de Avioane Craiova solicită CSAT să condiţioneze achiziţionarea de avioane multirol de privatizarea uzinei din Bănie, pe care o văd, altfel, sortită pieirii. Ei susţin că procedura de privatizare ar trebui simplificată, mai ales că aceasta a eşuat de şase ori.

La Avioane Craiova au mai rămas doar 680 de angajaţi, în urma nenumăratelor restructurări care au survenit din ‘90 şi până astăzi. Liderul sindical Victor Peţa crede că singura soluţie de salvare a uzinei din Craiova este implicarea directă  a şefului statului şi a premierului.

“Consiliul Suprem de Apărare al Ţării (CSAT) ar putea decide ca furnizarea celor 48 de avioane multirol pentru Ministerul Apărării  să fie strâns legată de privatizarea uzinei. AVAS nu poate să facă acest lucru, însă la nivel de CSAT se poate”, este de părere Peţa.

Acesta susţine că două companii importante ar fi interesate de privatizarea fabrici din Craiova în condiţiile în care li s-ar atribui contractul cu MApN. Este vorba de Alenia Aeronautica, prin  proiectul Eurofighter, şi SAAB-Suedia, cu aparatul JAS 39 Gripen, care ar fi interesate de a lua la pachet Avioane Craiova în contul contractului de 4,5 miliarde de euro acordat de statul român.

Se încearcă o privatizare rapidă

Liderul de sindicat de la Avioane Craiova a avut o serie de discuţii cu preşedintele AVAS, Teodor Atanasiu, şi au stabilit ca fabrica să fie scoasă cât mai rapid la privatizare.

„Am vorbit cu domnul Atanasiu să reducă birocraţia la maximum şi să nu mai aşteptăm imediat după anunţul de privatizare 60 de zile, aşa cum este legal, ci doar 30.

Noi sperăm ca până la mijlocul lunii noiembrie să ştim exact cine este interesat de fabrică”, a adăugat Peţa. În acest moment, Avioane Craiova are în derulare un singur contract, primit de la MapN, în valoare de 10 milioane de euro, pentru realizarea a două aparate „Şoim”. „Acest contract este o gură de oxigen şi pentru noi, dar şi pentru viitorul proprietar. Un an de zile vom avea de muncă”, este de părere Peţa.

La sfârşitul lunii septembrie, AVAS a întrerupt procesul de privatizare cu cehii de la Aero Vodochody, pretenţiile acestora fiind considerate de oficialii români inacceptabile.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite