Autostrada Soarelui, mai lungă cu 21 de kilometri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tronsonul A2 Murfatlar-Constanţa şi varianta de ocolire a oraşului au fost deschise traficului. Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au fost primii care au testat ieri noul transon al Autostrăzii Soarelui.

Începând din acest weekend, drumul spre mare este mai scurt. Ieri a fost deschis circulaţiei tronsonul A2 Murfatlar - Valu lui Traian şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa. Turiştii sunt dirijaţi spre noul drum la Murfatlar. Acolo, maşinile care vin dinspre Bucureşti fac dreapta pentru a ajunge la Autostrada Soarelui.

Viteza maximă - 100 de kilometri la oră

Ieri au testat noul tronson al autostrăzii premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Prima oprire a fost la podul ce traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră la Murfatlar, la kilometrul 193+645. Traseul continuă până la intersecţia cu DN 39 Constanţa-Mangalia, în zona localităţii Lazu. Cei 21 de kilometri pot fi parcurşi în 10 minute, cu o viteză de 100 de kilometri la oră, în condiţii de trafic lejer. Pe o porţiune de 7 kilometri se circulă numai pe câte o bandă pe sens, din cauza lucrărilor ce încă se desfăşoară pe una dintre benzile autostrăzii. „Trebuie să se aibă în vedere faptul că încă se mai lucrează pe acest tronson, iar viteza trebuie adaptată ca atare", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Cei 7 kilometri vor fi deschişi circulaţiei în luna septembrie.

Eveniment aşteptat

Ieri, la ora 14.20, prima maşină a intrat pe noul tronson de autostradă, dinspre DN39 Constanţa-Mangalia, în apropiere de Dedeman, pentru a merge spre DJ 381 (ce duce spre Ciocârlia) şi apoi spre vechiul tronson al Autostrăzii Soarelui, la Cernavodă. „Acum am aflat că această porţiune a fost dată în folosinţă. Pentru şoferi, este un lucru foarte bun, altfel am fi ocolit cam mult", este de părere Ion Scripcaru, din Bucureşti, unul dintre primii şoferi care au intrat ieri pe noul tronson al autostrăzii. În mod normal, cei care ar fi parcurs traseul vechi, pe DN3: Murfatlar - Valu lui Traian - Constanţa - Agigea ar fi ocolit aproximativ 15 kilometri.

În perioada sezonului estival, acest traseu este parcurs în aproape o oră sau chiar mai mult, în condiţii de trafic aglomerat. La fel de plăcut surprins de faptul că se poate circula pe noul tronson se autostradă a fost şi Daniel Bursa (37 de ani), din Eforie. „Am trecut joi pe aici, în jurul orei 14.00, şi nu se mişca nimic. După cinci ore, când am revenit, era realizat şi sensul giratoriu, şi marcajele, şi indicatoarele. Nu mi-a venit să cred! Acum am decis să scurtez drumul pe aici. Plec la Bucureşti şi economisesc mult timp. Deci, se poate!", spune el.

„Victorieeee!"

La numai câteva minute de la deschiderea circulaţiei, autovehiculele au intrat pe tronson ca şi cum ar fi ştiut drumul dintotdeauna. „Este ceva ce ar fi trebuit să se facă mai demult", este de părere un alt şofer, venit din Prahova. Alţii şi-au manifestat bucuria în cel mai original mod cu putinţă: „Victorieeee!", au strigat ei din maşini.

Poliţiştii spun că, în timpul sezonului estival, pe la Feteşti intră în judeţul Constanţa aproximativ 25.000 de autovehicule în fiecare weekend. „Săptămâna trecută, 30% din vehiculele intrate în judeţ au mers spre sudul litoralului. Acest tronson de autostradă îi va dirija în afara oraşului Constanţa", a declarat Constantin Bădângă, şeful Biroului Drumuri Naţionale al Poliţiei Rutiere Constanţa.

La tronsonul inaugurat ieri, lucrările au început acum un an şi 9 luni, iar termenul avansat a fost sfârşitul acestei luni. A mai rămas de finalizat tronsonul din Autostrada Soarelui Cernavodă - Murfatlar, precum şi porţiunea din varianta de ocolire a Constanţei, de la Ovidiu până la intersecţia cu autostrada, din apropiere de Valu lui Traian.

Cât costă lucrările

Valoarea totală a contractului de lucrări pentru întreg tronsonul Medgidia-Constanţa, până la intersecţia cu varianta de ocolire, este de 596 de milioane de lei, fără TVA, din care 137 milioane de lei reprezintă fonduri europene nerambursabile, diferenţa fiind acoperită de la bugetul de stat. Întreg tronsonul măsoară 30 de kilometri. Lucrările sunt executate de JV Astaldi SpA - Max Bögl.

596 de milioane de lei este valoara totală a contractului de construcţie pentru tronsonul Medgidia-Constanţa.

A2 va fi gata la anul

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că în luna iunie a anului viitor Autostrada Soarelui va fi complet finalizată, fiind deschise deja ofertele pentru alegerea constructorului tronsonului Cernavodă-Medgidia. „În luna iunie 2012, Autostrada Bucureşti-Constanţa va fi finalizată. Pot să vă spun că azi (vineri - n.n.) au fost deschise ofertele pentru alegerea constructorului de pe ultima porţiune, Cernavodă-Medgidia. Decizia de a rezilia contractul cu Colas a fost una bună, care va aduce economii pe acest tronson, deoarece - deşi nu pot să vă dau încă nişte sume - ştiu că suma cerută de Colas era chiar mai mare decât cea mai scumpă ofertă primită astăzi", a declarat Boagiu. Pentru tronsonul Medgidia-Constanţa s-au achiziţionat 50% din materialele de construcţie, în valoare de 90 de milioane de euro. De asemenea, a fost achiziţionată şi o jumătate din necesarul pentru centura Constanţei, în valoare de 65 de milioane de euro.

Pentru centura Constanţa, construită de asocierea dintre FCC Construccion şi Astaldi, termenul de finalizare a fost devansat la iunie 2012, bugetul total pentru varianta de ocolire fiind de peste 430 milioane de lei fără TVA. Bugetul este susţinut prin Fondul de coeziune, de la Guvernul României şi prin Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Varianta de ocolire a municipiului Constanţa trece prin localităţile Ovidiu, Valu lui Traian, Cumpăna şi Agigea. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a notificat, la 11 aprilie, firma Colas cu privire la rezilierea contractului pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii Cernavodă-Constanţa, tronsonul Cernavodă-Medgidia, şi a anunţat că întreprinde demersuri pentru o nouă licitaţie de atribuire.

Click pe infografie pentru a mări

image
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite