Autostrada Transilvania: 2,5 kilometri pe zi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Transilvania: 2,5 kilometri pe zi
Autostrada Transilvania: 2,5 kilometri pe zi

Vremea bună permite companiei Bechtel să crească ritmul asfaltării secţiunea cuprinsă între Turda şi Gilău. Lucrările de asfaltare a tronsonului de 42 de kilometri care va ocoli municipiul Cluj-Napoca ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului.

Citiţi şi:


Ultimul strat de asfalt pe tronsonul 2B al Autostrăzii Transilvania, pe porţiunea cuprinsă între Turda şi Gilău, se toarnă de săptămâna trecută. Până ieri, muncitorii companiilor Bechtel şi Enka au turnat stratul final de asfalt pe cinci din cei 42 de kilometri care au ca termen de finalizare sfârşitul anului. „Aceasta este capacitatea dacă avem asfalt pregătit, între doi şi doi kilometri şi jumătate pe zi”, spune directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu.

Lucrările sunt în grafic

Pentru a putea circula în continuare cu autocamioanele pe aliniamentul autostrăzii, se toarnă asfalt alternativ, pe câte un sens de circulaţie. Pe unele porţiuni se montează deja parapeţii de protecţie, lungimea acestora depăşind, potrivit oficialilor, 10 kilometri.

Bogdan Sgârcitu spune că lucrările sunt în grafic la nodul rutier de la Gilău, iar cel de la Turda va putea fi finalizat la timp, dacă autorităţile îşi respectă cea mai recentă promisiune, de a preda terenul decontaminat de substanţele provenite de la fostele uzine chimice Turda. „Dacă ni se predă terenul decontaminat până la 15 septembrie, vom putea finaliza şi nodul rutier de acolo“, susţine Bogdan Sgârcitu.

Asfaltul ar putea rezista între 10 şi 15 ani

Pe şantier lucrează şi specialişti din Turcia. Vasile este translatorul unuia dintre aceştia, angajat al companiei Enka. „Am învăţat turceşte la noi în ţară, dar nu m-am gândit niciodată că-mi va folosi la ceva. Pe şantier, cel mai rău este atunci când e caniculă“, spune Vasile. Şeful său, un maistru turc cu o vechime de 24 de ani în meserie, supraveghea ieri asfaltarea la kilometrul 32,5.

Maistrul spune că a făcut cu Enka 350 de kilometri de autostrăzi în Turcia şi 180 de kilometri în altă ţară, dar nu precizează care. La acestea se adaugă sute de kilometri de străzi şi drumuri în ţara sa natală. În România a venit în urmă cu doi ani, iar despre asfaltul pe care-l toarnă spune că este o reţetă pe care firma o foloseşte din anul 2000 şi care este special făcută pentru a preveni infiltraţiile de apă. 

Turcul garantează că asfaltul ar rezista între 10 şi 15 ani dacă pe autostradă ar circula doar camioane de până în 25 de tone. Totul depinde însă şi de modul în care va fi întreţinută şi de metodele de deszăpezire care vor fi folosite.

Ultimele două poduri

Reprezentanţii companiei Bechtel au anunţat, la mijlocul săptămânii trecute, că au fost finalizate 14 poduri şi viaducte pe acest sector, lungimea totală a acestora fiind de 2.909 metri. În diverse stadii de finalizare se află alţi 3,5 kilometri suspendaţi ai autostrăzii. Bogdan Sgârcitu spune că doar două poduri se află în stadiu incipient, de ridicat piloni, unul dintre acesta fiind dinspre nodul rutier de la Gilău.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite