Autorii mesajelor false la 112, blocaţi cu sms-uri oficiale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Aţi apelat abuziv serviciul de urgenţă 112. Veţi suporta rigorile legii!” este mesajul care bombardează telefoanele celor care sună aiurea la Serviciul Unic de Urgenţă.

Măsura vine să îi descurajeze pe cei care ocupă liniile de urgenţă, în timp ce alte persoane ar putea fi în pericol. Potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, din data de 20 martie, de când a intrat în vigoare proiectul de descurajare a persoanelor care utilizează abuziv 112, până la 18 mai, au fost trimise 324.729 astfel de SMS-uri. Costurile sunt suportate, timp de trei luni, de către companiile de telefonie mobilă. Decizia este motivată atât de faptul că peste 90% din numărul apelurilor la 112 sunt abuzive şi tot peste 90% din aceste apeluri false sunt iniţiate din reţelele publice mobile de telefonie.

Rapoartele STS arată că 3.641 de abonaţi au primit câte 20 de mesaje, deoarece au apelat abuziv numărul de urgenţă de 5 până la 10 ori, în cursul aceleiaşi zile. Alţi 12.861 de abonaţi, au primit câte un singur SMS, deşi au apelat fră motiv, tot de până la 10 ori pe zi, numărul 112, pentru că, potrivit STS, aceştia au apărut pentru prima oară pe lista apelanţilor abuzivi.

2.750 de persoane au primit, până la 50 de SMS-uri fiecare, în total, 194.300 de mesaje, după ce au sunat de peste 10 ori în cursul aceleiaşi zile, la 112, fără a semnala fapte concrete.

Numărul apelurilor ilegale a scăzut după 20 martie


Reprezentanţii STS spun că, din cele 9.143.558 de apeluri înregistrate de centrala 112, anul acesta, în intervalul 1 ianuarie-18 mai  7.814.171 sunt false. Statisticile arată că apelurile false către Sistemul Naţional Unic de Urgenţă, s-au rărit după introducerea sistemului de trimitere de mesaje către apelanţii care sună abuziv la 112. Astfel, în intervalul 20 martie-18 mai 2009 numărul total de apleuri false a fost de 3.146.870, cu 1.514.642 mai mic decât în perioada similară a anului trecut, când s-au înregistrat 4.661.512 apeluri false.

Înjurături şi confesiuni la 112

Operatorii Serviciului Unic de Urgenţă au zilnic parte de experienţe neplăcute. Mulţi dintre apelaţi sună doar pentru a-i înjura sau pentru a le adresa, mai ales femeilor care răspund apelurilor, cuvinte obscene. Sunt însă şi unele persoane care sună pentru a-şi povesti neâmplinirile de orice fel, sau pentru a pune muzică.

Purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, colonelul Adian Fulea, a explicat pentru Adevărul că “sunt considerate apeluri false, cele respinse pe motiv de linişte sau număr greşit şi apelurile de informare. Persoanele care apelează în mod abuziv Serviciul 112 de regulă se joacă la telefon, fac glume proaste, ţipă, cântă, pun muzică, aduc injurii operatorilor, doresc să converseze cu cineva sau să fie ascultaţi de cineva. Există numeroase apeluri, nejustificate ca urgenţă, în care apelanţii folosesc în convorbirea cu operatorii 112 un limbaj trivial, obscen, greu de imaginat”. Cele mai multe apeluri false sunt făcute de către copii şi tineri.

În prezent apelurile false la 112 sunt pedepsite cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei.  

Majoritatea apelurilor reale reprezintă urgenţe medicale, apoi cele la Poliţie, Pompieri şi Jandarmerie.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite