Misterul avionul dispărut în Atlantic se adânceşte

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ancheta oficială a catastrofei aviatice bate pasul pe loc, astfel că şansele de a găsi cutiile negre ale aparatului Airbus 330 sunt aproape nule. În loc de clarificări, o răsturnare de situaţie s-a produs ieri în cazul avionului companiei franceze dispărut la începutul săptămânii deasupra apelor Atlanticului.

UPDATE 13.15 Avionul dispărut în Atlantic a trimis 24 de mesaje automate de anomalie în mai puţin de cinci minute, a anunţat astăzi Biroul pentru Anchete şi Analize francez (BEA), care efectuează ancheta accidentului aviatic, relatează AFP.

Însărcinatul cu ancheta din cadrul Biroului pentru Anchete şi Analize (BEA), Alain Bouillard, a anunţat că în total, 24 de mesaje ACARS (despre anomalii, pene sau întreruperi ale funcţionării sistemelor) au fost trimise între orele României 5.10 şi 5.14 de avionul Airbus care parcurgea ruta Rio de Janeiro-Paris.

Mai citiţi şi

Lista celor mai grave accidente aviatice de după 1977
adevarul.it - Air France, o companie cu ghinion pentru români
adevarul.it - Air France, o companie controversată
adevarul.it - Prăbuşirea aeronavei Air France scoate la iveală "secretele" aviaţiei
Avionul Air France nu a explodat înainte de a se prăbuşi - ministru brazilian
Morţii din Atlantic, căutaţi cu roboţi submarini

Enigma tragicului accident în care lunea trecută şi-au pierdut viaţa 228 de persoane aflate la bordul avionului Airbus 330 ce urma să ajungă la Paris, nu s-a elucidat încă. Cu toate că joi dimineaţă generalul Ramon Cardoso, director al Departamentului de Control al spaţiului aerian brazilian, anunţase că Marina a reuşit să recupereze o primă piesă provenind de la compartimentul de bagaje al avionului, ieri a sosit dezminţirea.

Un purtător de cuvânt al armatei a anunţat că resturile în cauză nu aparţin avionului prăbuşit în apele Atlanticului. Cardoso a explicat apoi că piesa recuperată „era din lemn“ şi că „nu existau piese de lemn în avionul companiei Air France“.

Generalul brazilian a precizat şi că pata descoperită pe suprafaţa apei provine de la o navă, nu de la un avion, pentru că „este vorba de ulei, şi nu de kerosen“.

Pentru a şasea zi consecutiv, o flotă multinaţională de avioane şi de nave îşi continuă căutările pentru recuperarea resturilor avionului şi pentru localizarea cutiilor negre, baza avansată a operaţiunilor aflân­du-se pe insula Fernando de Noronha, la 360 de kilometri de coasta braziliană.

Lumină albă, puternică

O mărturie surprinzătoare  a venit din partea pilotului unui avion transatlantic, citat de cotidianul spaniol „El Mundo“.  Acesta a declarat că, în noaptea de duminică spre luni, în timp ce parcurgea ruta Lima-Madrid, aflându-se deasupra Atlanticului în apropierea coastelor braziliene, a văzut o lumină albă, puternică în faţa sa, „care avea o traiectorie verticală, în jos, şi care a dispărut în şase secunde“. 

Totul s-a petrecut în jurul orei la care a dispărut avionul companiei Air France.

Franţa a decis trimiterea unui submarin nuclear de atac în zona probabilă a prăbuşirii în Atlantic a avionului A330, pentru a creşte şansele de găsire a cutiilor negre ale aparatului. ‘Datorită sistemului său de detecţie, ne-ar putea ajuta la salvarea cutiilor negre’, a explicat ministrul apărării, Hervé Morin.

VIDEO Brazilia confirmă găsirea avionului Air France. Nu sunt supravieţuitori
Destinul frânt al unei fete de nota 10
OMM: Condiţiile meteo, rareori cauza unică a accidentelor aviatice
Zece pasageri de la bordul avionului dispărut câştigaseră la un concurs excursia în Brazilia
Ceremonial de înmormântare pentru românca din avionul dispărut în Atlantic

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite