Amenzi pentru taximetriştii care cer destinaţia clienţilor
0de sută la sută, pentru că refuzul taximetriştilor de a accepta o cursă scurtă este o problemă pe care municipalitatea încearcă să o regleze de mai mult timp.A existat chiar şi un acord de
de sută la sută, pentru că refuzul taximetriştilor de a accepta o cursă scurtă este o problemă pe care municipalitatea încearcă să o regleze de mai mult timp.
A existat chiar şi un acord de principiu între reprezentanţii municipalităţii şi cei ai patronatelor din taximetrie, prin care aceştia din urmă s-au angajat să elimine acest neajuns. Înţelegerea a funcţionat însă doar pentru o perioadă scurtă, astfel încât singura variantă a rămas adoptarea unei hotărâri prin care firmele de taxi să fie amendate dacă solicită destinaţia clienţilor. "Primăria Municipiului Timişoara a încheiat un protocol privind nesolicitarea destinaţiei comenzilor la cursele solicitate prin dispeceratele taxi, protocol la care au aderat toate dispeceratele şi firmele de taxi, dar, din motive neobiective, unele dintre ele au renunţat la acest protocol", se arată în referatul care a stat la baza proiectului de hotărâre. Ciudat este faptul că Regulamentul de organizare şi desfăşurare a activităţii de transport în regim de taxi, adoptat în anul 2003, conţine un articol prin care refuzul nejustificat al efectuării unei curse este sancţionat cu sume cuprinse între 5.000.000 şi 10.000.000 de lei vechi. Se pare însă că este nevoie de formulări mult mai precise pentru eliminarea oricăror neînţelegeri.
Reclamaţii cu duiumul
Mii de reclamaţii pe această temă din partea cetăţenilor s-au strâns până acum la Biroul de Transport şi Siguranţa Circulaţiei din cadrul Primăriei Timişoara. De altfel, inspectorii acestui birou au avut ocazia să constate ei înşişi că, în majoritatea cazurilor în care au nevoie de o maşină pe o distanţă relativ scurtă, cererea nu este onorată de taxiurile aflate în apropiere. "Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, propunem includerea în regulamentul de organizare şi desfăşurare a activităţii de transport în regim de taxi a unei prevederi privind obligativităţi nesolicitării destinaţiei cursei", se mai arată în referat. Dacă proiectul va fi acceptat, firmele vor fi amendate cu sume cuprinse între 500 şi o mie de lei.
Reguli de comportament pentru taximetrişti
O încercare de "educare" a şoferilor de taxi a mai avut loc în anul 2003, prin adoptarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţii de transport în regim de taxi. Conform acestuia, taximetriştii sunt obligaţi să întreţină aspectul curat şi îngrijit al autovehiculelor, atât în interior, cât şi în exterior. Aceştia nu au voie să fumeze sau să pornească radioul sau casetofonul fără permisiunea clientului. Consilierii municipali au simţit nevoia să introducă în regulament şi reguli de bun simţ: "La solicitare, clienţii vor fi ajutaţi la urcarea şi coborârea din autovehicul, în special în cazul persoanelor cu handicap, în vârstă sau al femeilor gravide. Bagajele clientului vor fi încărcate şi descărcate de către şofer. Conducătorul de taxi trebuie să aibă o atitudine civilizată faţă de clienţi, partenerii de trafic, organele de control". ţinuta şoferilor de taxi nu a scăpat din atenţia consilierilor, care au interzis în mod expres ca aceştia să se îmbrace în şort, maiou şi să poarte şlapi.