Afaceri - ajutor de criză
0
Trei băimăreni inventivi au pus pe picioare o afacere care le oferă oamenilor posibilitatea să treacă mai uşor peste criză. Cu ajutorul lor, băimărenii pot beneficia de discounturi la diferite servicii sau la produsele achiziţionate.
Un inginer de soft, un mecanic şi un specialist în marketing au pus bazele unei afaceri profitabile pentru băimăreni. Ideea lor este de a arăta că se pot trage foloase şi de pe urma crizei finaciare.
Astfel, Cristian Tuns, specialistul pe probleme de marketing, Adrian Vezentan, inginerul de soft, şi Marius Prantea, inginer în mecanică, vor încerca să le satisfacă dorinţele în ceea ce privesc serviciile şi produsele de pe piaţă unui grup de persoane. „Vom colabora cu anumiţi furnizori, care ne vor oferi un discount de care vor beneficia persoanele membre ale grupului nostru”, explică afacerea Cristi Tuns.
Card de membru
Firma celor trei băimăreni acoperă toate domeniile: de la telefonie, la îmbrăcăminte, excursii, alimente. Ţinta acestora este de a ajunge să facă contracte şi cu firmele producătoare de combustibili şi chiar cu hipermarketurile. Primele contracte pe care cei trei le-au semnat au fost cu o spălătorie auto şi un salon de înfrumuseţare. „Membrii vor beneficia de o reducere de 4 lei la spălatul maşinii. În loc să plătească 24 de lei vor plăti doar 20 lei”, arată Cristi.
Pentru a putea deveni membru al acestui grup, viitorii beneficiari trebuie să achite o taxă de 50 de lei pentru intrare şi de 25 de lei pentru abonamentul lunar. Cu ajutorul cardului, clientul va putea fi identificat de furnizor. Această acţiune se desfăşoară la nivel naţional. „În momentul în care un partener din grupul nostru merge în alt oraş şi doreşte să facă cumpărături acolo, noi luăm legătura cu furnizorii noştri, care la rândul lor intră în contact cu prietenii lor furnizori din acel oraş, iar clientul beneficiază de reducere şi în oraşul în care se află în acel moment” declară administratorul.
Discountul este stabilit de fiecare furnizor în funcţie de nevoia de clienţi. „Salonul nostru de înfrumuseţare oferă 25% reducere pentru o şedinţă de orice fel şi 15% pentru un abonament. Este mult mai bine să ai mai mulţi clienţi permanent şi care să achite preţuri mai mici, decât să ai puţini la preţuri mai mari”, mărturiseşte Bombonica Bota, administratoarea salonului de înfrumuseţare cuprins în afacerea celor trei .
70 de clienţi înscrişi
Ideea acestui grup a luat naştere în urmă cu doar o lună. Deşi înscrierile au început doar cu două zile în urmă, băimărenii sunt încântaţi de idee şi caută orice soluţie pentru a beneficia de preţuri mai mici, care să le uşureze situaţia pe timp de criză. „Sunt încântată de această idee. Aşa pot să-mi achiziţionez haine la preţuri mai mici şi să mai rămân şi cu ceva bani în plus”, spune Fabiola Oanea, de 23 de ani.
În doar câteva ore, cei trei administratori au avut de-a face cu peste 70 de persoane dornice să se înscrie în firmă. „Oamenii sunt încântaţi când vine vorba de preţuri mai mici. Este o oportunitate şi pentru clienţi şi pentru firmele care oferă discount”, subliniază Cristi Tuns. „Creăm o legătură între oameni şi firme: primii beneficiază de sume mai mici, cei din urmă de mai mulţi clienţi. Astfel împăcăm pe toată lumea”, continuă acesta.