Aeroporturile din Moldova, în paragină

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aerogările din Bacău, Iaşi şi Suceava au nevoie urgentă de reparaţii capitale De când au fost construite, cele trei aeroporturi din Moldova nu au fost modernizate complet, iar

Aerogările din Bacău, Iaşi şi Suceava au nevoie urgentă de reparaţii capitale

De când au fost construite, cele trei aeroporturi din Moldova nu au fost modernizate complet, iar autorităţile se plâng că nu au bani.

Aeroportul Internaţional Iaşi are zboruri directe numai către două destinaţii externe: Antalia şi Viena. Ieşenii care vor să ajungă în alte locuri sunt nevoiţi să meargă la Bucureşti, Timişoara sau Viena, unde pot lua avion spre destinaţia dorită.

Consiliul Judeţean, administratorul aerogării, se laudă cu un plan de modernizare de mai bine de trei ani, însă deocamdată nu s-a concretizat nimic. Săptămâna trecută, prefectul Marius Bodea a anunţat că Guvernul va aloca 20 de milioane de euro pentru începerea lucrărilor. "Deocamdată nu am primit niciun act oficial referitor la finanţare", ne-a spus Maria Poraico, director în cadrul CJ Iaşi. Valoarea lucrărilor este de 200 de milioane de euro.

La un pas de pierderea licenţei

Într-o stare jalnică se află şi Aeroportul Internaţional "George Enescu" din Bacău, care funcţionează fără licenţă de transport pentru că nu îndeplineşte condiţiile minime de acreditare.

În ciuda numeroaselor delegaţii străine care s-au perindat prin Bacău, niciun investitor nu s-a încumetat să modernizeze aeroportul, deschis din 1946.

Consiliul Judeţean vrea să concesioneze aerogara pe 35 de ani unui investitor privat, care să se ocupe de modernizare. La licitaţia internaţională organizată pe 26 iunie a participat doar compania Blue Air, deşi opt firme au cumpărat caietul de sarcini.

"În această săptămână vom stabili dacă Blue Air a depus sau nu o ofertă eligibilă", spune Dragoş Benea, preşedintele Consiliului Judeţean Bacău. Suma necesară pentru modernizare e de 44,3 milioane de euro. Aeroportul "Ştefan cel Mare" din Suceava riscă să intre în faliment, dacă autorităţile nu fac investiţii majore. Pentru modernizare este nevoie de cel puţin 70 de milioane de euro.

Pistă doar pentru avioane mici

Pista are 1.800 de metri lungime, iar structura din beton construită în 1963 permite numai decolarea şi aterizarea avioanelor cu maximum 50 de locuri.

"Acest aeroport deserveşte două judeţe, Suceava şi Botoşani, dar este limitat din punct de vedere al traficului.

De exemplu, cursele low cost, ale căror avioane au cel puţin 100 de locuri, nu pot ateriza şi decola decât în situaţii de forţă majoră", a declarat directorul Dan Asmarandei.

Ca să ajung în Franţa a trebuit să merg cu maşina până la Bucureşti, că de la Iaşi nu aveam cursă.
Mircea Barbu,
ieşean

Cât costă modernizarea

Aeroport Necesar investiţii Pasageri (2007) Rute interne Rute externe
IAŞI 200 milioane de euro 126.000 2 2
BACĂU 44,5 milioane de euro 120.000 2 2
SUCEAVA 70 milioane de euro 20.000 1 0

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite