Acord de împrumut de 300 milioane euro, aprobat de Guvern pentru linia de metrou dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă
Foto: Arhivă

Guvernul a avizat miercuri acordul de împrumut între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei pentru realizarea reţelei de metrou între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntea, împrumutul va fi disponibilizat în tranşe, într-o perioadă de 11 ani de la intrarea în vigoare a acordului, în baza cheltuielilor eligibile efectuate în baza proiectului, cu o rată a dobânzii de 1,70% pe an pentru sumele care corespund datoriei principale, informează Mediafax.

Proiectul ar urma să fie finalizat până în 2019.

Documentul prevede încheierea unui acord în formă simplificată, prin schimb de note, între guvernele României şi Japoniei privind acordarea, prin Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, a unui împrumut în valoare de 41,87 miliarde yeni (338,9 milioane euro), pentru proiectul de realizare a legăturii reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni.

Acordul privind împrumutul de peste 300 milioane de euro acordat României de Guvernul nipon a fost semnat, în luna martie, la Tokyo, cu ocazia vizitei efectuate de preşedintele Traian Băsescu în Japonia.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat, în vara anului trecut, că a finalizat detaliile pentru contractarea de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională a unui împrumut de 300 milioane euro pentru construcţia tronsonului de metrou.

El preciza atunci că autorităţile române caută soluţii de finanţare pentru încă 500-600 milioane euro, în condiţiile în care valoarea totală a construcţiei liniei de metrou Gara de Nord-Piaţa Victoriei-Aeroportul Otopeni este de aproximativ un miliard de euro.

Valoarea totală a investiţiei, derulată pe o perioadă de şapte ani, va ajunge la 1,05 miliarde euro, dintre care 214 milioane euro vor fi alocate achiziţiei de utilaje şi echipamente.

Linia de metrou, integral subterană, va avea o lungime de 15,79 kilometri,19 staţii şi un depou.

Noua linie va fi operată cu 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.

Staţiile au fost stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.

Reprezentanţii companiei japoneze Itochu i-au transmis premierului Emil Boc, cu ocazia unei vizite efectuate în România în 2009, că intenţionează să participe la realizarea proiectului noii magistrale.

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite