300 de euro pentru întârzierea bagajelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Beneficiarii unei asigurări de bagaje primesc despăgubiri importante în cazul rătăcirii sau pierderii valizelor Cu 10 lei în plus la asigurarea medicală, pentru extensia de bagaje,

Beneficiarii unei asigurări de bagaje primesc despăgubiri importante în cazul rătăcirii sau pierderii valizelor

Cu 10 lei în plus la asigurarea medicală, pentru extensia de bagaje, turiştii pot primi 1.000 de euro pentru pierderea genţilor de voiaj.

Faptul că asigurarea medicală de călătorie nu mai este obligatorie face ca mulţi turişti să nu mai calce pragul agenţiilor de turism ori al societăţilor de asigurări, după ce-şi achiziţionează pachetul de vacanţă. De aceea, puţini sunt informaţi de faptul că există şi asigurarea de bagaje, care uneori e inclusă în preţul poliţei medicale, alteori se plăteşte separat.

Cristi S., din Bucureşti, a fost în vacanţă la începutul lunii iulie la Barcelona, prin compania Click Air, iar la întoarcere bagajul său a întârziat circa 24 de ore. "Dacă ştiam de asigurarea de bagaje, îmi făceam.

Normal că mi-aş fi dorit să fiu despăgubit pentru întârziere, dar cum nu aveam o astfel de poliţă, nu am primit nimic", spune Cristi S. Dacă avea încheiată o asigurare medicală de călătorie cu extensie pentru bagaje, ar fi fost despăgubit cu suma minimă de 300 de euro, pentru mai mult de şase ore întârziere.

Despăgubiri de peste 10.000 de euro în 2007

Companiile care încheie cel mai des poliţe de bagaje sunt City Insurance şi RAI Asigurări. Una dintre companiile prezente pe piaţa asigurărilor medicale de călătorie, respectiv City Insurance, a plătit în 2007 despăgubiri de aproape 10.000 de euro.

"Faţă de anul 2007, creşterea este de 15% pentru perioada similară şi ne aşteptăm la o creştere cu cel puţin 50% ţinând cont de perioada pe care o traversăm", ne-a declarat Nicolae Muşat, directorul general al companiei City Insurance.

Compania RAI Asigurări a avut creşteri ale numărului poliţelor pentru bagaje de 300% în 2007 faţă de 2006, anul lansării acestui produs, iar pentru acest an speră la creşteri de peste 500% faţă de 2006. Termenul de soluţionare în caz de pierdere/întâziere sau furt al bagajelor este de regulă de şapte zile.

Este bine de ştiut că există o diferenţă între companiile de linie şi low-cost. Cele de linie oferă, în anumite cazuri, despăgubiri fără ca asigurarea facultativă a bagajului să fie exclusă.

Ce acoperă produsele de asigurări de călătorie şi bagaje

Riscurile acoperite sunt întârzierea sau pierderea bagajelor aflate în custodia transportatorului aerian şi furtul bagajelor pe durata călătoriei (numai pentru o variantă extinsă a poliţei).

Bagajele şi conţinutul lor se asigură la o valoare fixă, indiferent de numărul şi tipul obiectelor din care sunt alcătuite. Despăgubirea se face sub formă de indemnizaţii plătite asiguratului pentru pierderea bagajului, pentru numărul de ore cât a întârziat bagajul sau pentru furtul acestuia. Asiguratul trebuie să păstreze şi să prezinte asiguratorului toate documentele de la compania aviatică legate de călătorie şi de dauna produsă pentru a putea solicita despăgubiri.

Despăgubirea pentru bagaj pierdut /deteriorat este de circa 1.000 de euro; despăgubirea pentru întârzierea bagajelor (mai mult de 6 ore) este cuprinsă între 300 şi 500 de euro; despăgubirea pentru întârzierea (mai mult de 12 ore)/anularea călătoriei poate ajunge, uneori, şi la 1.000 de euro.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite