Cine (nu) deszăpezeşte Capitala - Revista presei interne

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Stradă plină de zăpadă
Stradă plină de zăpadă

Presa interna de astăzi scrie despre firmele care se ocupă cu deszăpezirea Capitalei, disputa dintre Prahova şi Dâmboviţa pentru Babe şi Sfinx sau ieftenirea spaţiilor comerciale. Printre alte subicte, firmele cu care s-au încheiat contracte de întreţinere a autostrăzilor s-au dovedit a nu face faţă primilor fulgi de zăpadă, iar 6.400 de angajaţi ai CFR Marfă rămân pe drumuri.

Cine (nu) deszăpezeşte Capitala. Autorităţile publice din Capitala au contracte de salubrizare şi dezăpezire cu cinci societăţi. În sectorul 1 aceste activităţi sunt asigurate de firma Romprest, în sectorul 2 de Supercom , în sectorul 3 de Rosal, în sectorul 4 de REBU, iar în sectorul 6 de societatea Urban. În paralel cu aceste firme, ADP-rile de sector deszăpezesc străzile secundare pe care există obiective sociale (spitale, fabrici de lapte, pâine etc) Sectorului 5 este singurul care a refuzat să încheie contracte de salubrizare şi deszăpezire, aceste activităţi fiind făcute de angajaţii Administraţiei Domeniului Public (ADP), notează Gândul.

Babele şi Sfinxul, disputate de judeţele Prahova şi Dâmboviţa. Cele mai importante monumente ale naturii de pe Valea Prahovei au ajuns motiv de ceartă între autorităţile locale din cele două judeţe vecine. Autorităţile locale din judeţele Prahova şi Dâmboviţa îşi revendică administrarea Sfinxului şi a Babelor, două dintre cele mai „profitabile” obiective turistice de pe Valea Prahovei, scrie Eveniemntul Zilei.

Spaţiile comerciale, tot mai ieftine. Anul viitor va aduce pe piaţa de retail doar 50% din spaţiile anunţate în urmă cu aproximativ un an. Analiştii susţin că preţurile chiriilor la spaţiile comerciale nu vor mai înregistra fluctuaţii importante, dar că oricum se vor mai micşora. Retailerii care desfăşoară activităţi în spaţiile stradale şi ocupă suprafeţe închiriate mai mari au şansa să renegocieze consistent chiriile şi în 2010, după ce şi în acest an au avut parte de scăderi ale preţului chiriei, scrie Cotidianul.

Şi înzăpeziţi, şi cu banii luaţi. Megacontractele de întreţinere multianuală a autostrăzilor şi a drumurilor naţionale din ţară în valoare de zeci de milioane de euro încheiate de autorităţi cu drumarii s-au dovedit a nu face faţă primilor fulgi de zăpadă. Ambuteiajele, blocajele, drumurile închise au ca ţapi ispăşitori doi directori din CNADR care au fost demişi ieri şi.. şoferii, pentru că au plecat la drum ignorând avertizările de vreme rea, mulţi dintre ei conducând maşini nepregătite corespunzător. În cazul lor, legea prevede că sunt direct răspunzători şi, ca atare, vor suporta consecinţele, scrie Jurnalul Naţional.

6.400 de angajaţi ai CFR Marfă rămân pe drumuri. De la începutul anului viitor, Ministerul Transporturilor  declanşează “jihadul” la CFR Marfă. Conducerea MTI a aprobat proiectul de concediere colectivă, prin care aproape 6.400 de salariaţi vor rămâne fără locuri de muncă începând cu februarie-martie 2010. Potrivit proiectului, disponibilizaţii nu vor primi salarii compensatorii. Pentru reducerea pierderilor de zeci de milioane de euro, conducerea CFR Marfă se pregăteşte să vândă unele active din patrimoniul său, scrie Gardianul.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite