Vom creşte viteza maximă legală cu 10 km/h

0
Publicat:
Ultima actualizare:

- Care au fost motivele creşterii limitei vitezei legale pentru autoturisme în localităţile de pe DN1, între Bucureşti şi Braşov?- În urma unei consultări cu ministrul de interne, Vasile

- Care au fost motivele creşterii limitei vitezei legale pentru autoturisme în localităţile de pe DN1, între Bucureşti şi Braşov?
- În urma unei consultări cu ministrul de interne, Vasile Blaga, am luat decizia de a mări viteza de circulaţie pe anumite sectoare de drum cu 10 km/h. Practic, pe DN1, între Bucureşti şi Braşov, pe porţiunile unde limita era de 50 km/h, autoturismele pot circula acum cu 60 km/h, respectiv cu 70 km/h în loc de 60 km/h. Am luat această măsură în primul rând pentru fluidizarea circulaţiei, dar şi pentru creşterea confortului conducătorilor auto. Sunt zone unde drumul are patru benzi de circulaţie, ceea ce permitea creşterea vitezei fără afectarea siguranţei conducătorilor auto şi a pietonilor. Angajaţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au schimbat semnalistica într-un timp foarte scurt, ceea ce ne-a permis să aplicăm rapid această decizie.
- Veţi aplica această măsură şi pe alte drumuri naţionale?
- În momentul de faţă avem în analiză şi alte sectoare de drum naţional, pe care încercăm să facem acelaşi lucru. Pe DN 1 am avut şi avantajul sistemului de supraveghere video care ne-a oferit o serie de date foarte precise. Există o comisie interministerială care studiază toate aspectele pentru luarea unei astfel de decizii. Sperăm ca în scurt timp să putem creşte viteza de deplasare pentru autoturisme şi pe alte drumuri naţionale.
- Ce măsuri aţi prevăzut pentru creşterea siguranţei pietonilor şi conducătorilor auto pe sectoarele unde a fost mărită viteza de deplasare?
- Atât pe DN1, cât şi în alte zone a fost îmbunătăţită semnalizarea rutieră, fiind folosite elemente mult mai vizibile şi mai rezistente. În plus, avem o serie de proiecte pentru sporirea siguranţei conducătorilor auto şi pietonilor. Avem în intenţie construirea unor sensuri giratorii în intersecţiile cele mai circulate, crearea unor treceri de pietoni protejate şi îmbunătăţirea semnalizării pentru trecerile de nivel cu calea ferată. Pe tronsoanele de autostrăzi sau drumuri naţionale aflate în construcţie, am prevăzut realizarea unor drumuri laterale pentru tractoare, utilaje agricole şi căruţe.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite