Peste 25 de mii de copii din localitati defavorizate au acces la informatie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Educatiei, in colaborare cu Serviciul de Cooperare si Actiune Culturala din cadrul Ambasadei Frantei la Bucuresti, deruleaza, incepand din anul 2000, proiectul "Educatia pentru informatie

Ministerul Educatiei, in colaborare cu Serviciul de Cooperare si Actiune Culturala din cadrul Ambasadei Frantei la Bucuresti, deruleaza, incepand din anul 2000, proiectul "Educatia pentru informatie in medii rurale defavorizate". Gabriel Leahu, director general adjunct in cadrul Ministerului Educatiei, ne-a declarat ca peste 25.000 de copii din 45 de localitati defavorizate se pot informa si documenta in centre dotate modern. Expertii din institutiile de conducere ale sistemului de invatamant francez impreuna cu cei romani au constatat ca, in urma evaluarilor legate de derularea proiectului, functionarea centrelor de documentare si informare au generat transformari semnificative in viata scolii din comunitatea defavorizata. "Pentru mine, centrul de documentare si informare inseamna un loc in care pot sta linistita si imi pot imbogati vocabularul, pot afla lucruri noi din diferite domenii si pot imprumuta diferite carti pentru a-mi usura munca pe care trebuie sa o fac acasa. Prin intermediul calculatorului pot studia diferite enciclopedii despre tari, animale, pasari. In aceste centre pot sa-mi verific cunostintele prin diferite teste", afirma eleva Ioana Dumitrescu din Seica Mare, judetul Sibiu. "In centrul de informare si documentare ma simt in largul meu si particip cu colegii mei la multe activitati. Am invatat sa studiem un document, sa selectam o informatie", spunea si Magda Nechita din localitatea Corni, judetul Botosani. Copiii sunt incantati de echipamentele audio, video si informatice utilizate, fapt care se poate observa si prin rezultatele de la examene sau prin reducerea absenteismului. Centrele de documentare si informare contribuie si la imbunatatirea nivelului de calificare al cadrelor didactice. "Astazi, educatorul atotstiutor nu mai este recomandat. Educatorul este un mediator, un interpret al stiintei, un expert capabil sa diagnosticheze parcursurile elevilor. Scopul centrelor de documentare si informare este sa-i permita diversificarea surselor de invatare pentru el si elevii sai", crede Jacques Faugeroux, seful de proiect din partea Ambasadei Frantei la Bucuresti. Proiectul "Educatia pentru informatie in medii rurale defavorizate" este integrat in actiunile Bancii Mondiale pentru relansarea invatamantului din mediul rural. Pana la sfarsitul lui 2004, coordonatorii proiectului si-au propus infiintarea a 600 de centre de documentare si informare.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite