Sunt contra importului de maşini second-hand

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dealerii recunosc că nu-şi mai pot vinde maşinile şi cer sprijin din partea autorităţilor. Patronii repre¬zen¬tanţelor auto din Bihor cer ajutorul politicienilor locali, pentru legi favorabile.

Dealerii auto şi-ar dori ca în România să existe o lege care să oblige persoanele fizice care vând mai mult de două maşini pe an să plătească impozit.
Printre altele, ar considera oportună o hotărâre de genul „De acum înainte, în România se importă autoturisme de la Euro 4 în sus”. Despre toate aspectele „situaţiei dezastruoase” în care se află dealerii autorizaţi auto din Bihor, dar şi despre propunerile acestora pentru a se ieşi din criză, s-a discutat joi după-amiază, în Sala mare a Prefecturii. Masa rotundă, la care au participat patronii sau directorii majorităţii reprezentanţelor auto din Bihor, dar şi deputaţi PNL (Lucia Varga) şi PSD (Sonia Drăghici), viceprimarul Gheorghe Carp şi prefectul Mircea Ghitea, a fost organizată de Federaţia Patronilor Bihor.
Subliniind că împreună au adus în Bihor investiţii de circa 50 de milioane de euro, comercianţii auto bihoreni au recunoscut că se confruntă cu vânzări înjumătăţite şi că vor trebui să înceapă să disponibilizeze cel puţin 10% din personal. „Din iunie 2008, de când a început valul jafurilor second-hand din Occident, aştept să văd ce se întâmplă. Acum va trebui să dau afară oameni pe care i-am instruit, în care am investit”, a spus Octavian Bara, director Auto Bara.

Siguranţă legislativă

Acuzând PNL de „o mare bălbâială”, în ceea ce priveşte taxa auto, patronii din domeniu se plâng de starea de nesiguranţă şi expectativă cu care au fost forţaţi să se confrunte. Vânzările sunt în stand-by, fiindcă oamenii, chiar dacă au bani, nu ştiu cum se vor schimba legile, cred dealerii auto.
Aceştia le-au cerut politicienilor să le promoveze sugestiile la Bucureşti. Ei şi-ar dori ca, împreună cu Banca Naţională, guvernul să redeschidă finanţarea, pentru a scădea  dobânzile. „Degeaba facem noi reduceri de 30%, fiindcă maşinile rămân prea scumpe din cauza dobânzilor”, a spus Radu Cărăban, director D&C Oradea.
 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite