Un consultant bun se găseşte greu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile de comunicare şi cele de resurse umane sunt printre cele mai afectate de deficitul de specialişti în acest domeniu În ultima perioadă, cererea de consultanţi depăşeşte cu

Companiile de comunicare şi cele de resurse umane sunt printre cele mai afectate de deficitul de specialişti în acest domeniu

În ultima perioadă, cererea de consultanţi depăşeşte cu mult oferta. Asta face ca experienţa şi calităţile solicitate să trieze drastic numărul celor care doresc să-şi găsească un astfel de job.

Dezvoltarea economică atrage o cerere tot mai mare de servicii de consultanţă şi implicit nevoia de personal pentru astfel de companii. Firmele de recrutare spun că le este tot mai dificil să găsească un specialist bun. Asta şi pentru că, presate de concurenţă, aşteptările angajatorilor sunt şi ele tot mai mari. "În experienţa noastră de recrutare, am constatat că firmele de consultanţă, aproape indiferent de domeniul în care activează, îşi găsesc cu greu specialişti de calitate", spune Liviu Constantinescu, Business Development Manager al companiei de consultanţă în resurse umane Hart. Câteva domenii în care el a identificat o astfel de situaţie sunt companiile de servicii de PR şi comunicare, companiile de consultanţă în resurse umane, consultanţa de brand, project management în construcţii, arhitectură ori inginerie.

Ce îi trebuie unui consultant

Capacitate organizatorică şi de muncă individuală, orientare spre rezultate, rezistenţă la stres, implicare, experienţă de lucru cu clienţii sunt câteva dintre cerinţele comune anunţurilor de angajare pentru posturile de consultanţi. Aceasta pe lângă o experienţă de chiar cinci ani într-o anumită activitate sau chiar tehnologie. "Unii clienţii mi-au spus că se aşteaptă la o anumită vârstă şi experienţă a oamenilor din consultanţă. În străinătate, n-am văzut consultanţi sub vârsta de 30 - 35 de ani", spune Liliana Tănase, director general la firma de consultanţă şi recrutare Leads Management.

Constantinescu subliniază faptul că alături de competenţele "tehnice", specifice profesiei, consultantul trebuie să aibă o capacitate de adaptare la noi organizaţii, din pieţe diferite, cu strategii, valori, cultură, proceduri diferite şi care înţelege ce înseamnă un "client service" de calitate, deoarece el este în permanent contact cu beneficiari diverşi, cu aşteptări variate.

Tănase numeşte şi alte atribute personale care fac diferenţa în consultanţă: gândire globală, capacităţi analitice de excepţie, responsabilitate, etică şi morală, adaptabilitate, abilităţi de negociere şi viziune pe termen lung. "Diferenţa dintre un aspirant la titlul de consultant şi un consultant este mare şi acest lucru se vede nu doar în vârsta, ci şi în expertiza şi experienţa de lucru", spune Tănse. Pentru că este greu ca un candidat să îndeplinească toate cerinţele, soluţia pe care a identificat-o Constantinescu este să "vâneze" acele persoane care au deja competenţele mai greu de format sau care necesită un timp îndelungat pentru a fi dezvoltate.

Încărcarea, stresul şi responsabilităţile sunt mai mari decât în mediul corporatist, atunci când angajatul lucrează pentru un singur beneficiar. Pe de altă parte, în multe companii, salariile cresc relativ greu. Aşa se face că firmele de consultanţă sunt uneori pepiniere în care tinerii vin tocmai pentru a se "antrena", pentru a-şi dezvolta multe competenţe într-un timp scurt.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite