Se caută reclame

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Avem nişte probleme cu publicitatea. Mari. Încet-încet ni se întâmplă nişte lucruri groaznice pe toate posturile de televiziune autohtone. Am văzut recent un val de reclame foarte proaste. şi

Avem nişte probleme cu publicitatea. Mari. Încet-încet ni se întâmplă nişte lucruri groaznice pe toate posturile de televiziune autohtone. Am văzut recent un val de reclame foarte proaste. şi nu ar fi asta problema, că ne-am cam obişnuit. Dar e şi mai grav ce se întâmplă prin diverse emisiuni, din punct de vedere al modului în care se face reclamă în producţii, ţintită pe un anumit public, specific respectivelor seriale. Da, există şi reclame de calitate, dar, la nivel de disclaimer, recunosc că nu voi vorbi despre ele aici.
şi că tot am fost să fac reportaj de pe platoul de la "La Bloc", încep cu ei. Poate aţi observat prezenţa unui zahăr în acţiunile blocatarilor. Pe numele lui "Coroniţa" (nu fac publicitate şi nu ştiu unde e casieria celor de la firma respectivă sau ale altora care vor apărea în acest material). şi se întâmplă dialoguri de genul următor: "Belo, du-te şi ia şi tu nişte zahăr Coroniţa.". "N-am bani, nu mi-ajung" / "Cum să nu-ţi ajungă, e ieftin rău" (sau ceva de genul ăsta, nu mi-am încărcat memoria sau timpul cu citatul exact). La fel se întâmplă şi la "De 3 x Femeie", dar aici chiar nu mai ştiu replicile. Sunt oricum din zona "Tanţo, ce zahăr ai acasă?".
Pe la începutul secolului trecut, lucrurile astea erau inventate, la cu totul alt nivel, de nişte uriaşi ai artei universale. Tennessee Williams în "Orfeu în Infern", ca să poată să joace piesa în toată America, a introdus o replică genială: "Aici nu doarme nimeni de câtă Coca-Cola a băut, dar e mai bine că toată lumea e plină de energie" (pe vremea aia, Coca-Cola încă mai avea urme de cocaină şi chiar dădea eneregie). La fel, Arthur Miller, în "Moartea unui comis-voiajor", introduce, tot pentru bani, următoarea replică: "Mai ţii minte ce frumos era Fordul ăla al nostru, păcat că l-am vândut acum 20 de ani, sigur ar mai fi mers uns şi acum". Dar aceste replici erau introduse inteligent şi nu era nimic acolo forţat. Nivelul de la noi e îndepărtat rău. Să mă mai enervez puţin cu unele reclme ce mi-au apărut în faţa ochilor în ultima vreme. Există o făină (îmi scapă numele) cu un cântecel stupid spre foarte stupid, care nu mi-a ieşit din cap vreo două zile, atâta e de stupid: "Tanti Rodica de la doi prăjitureşte de nu se mai opreşte, prăjitureşte, prăjitureşte". Fără comentarii. Ultima reclamă de la Joe cu "şi câşigătorul este Moş Crăciun de la Polul Nord. Biletul se anulează". Stai uneori să te gândeşti dacă nu cumva cei care au creat aceste spoturi nu plătesc ei ca să muncească acolo.
La fel de deosebită este reclama de la Vel-Pitar şi noile pâinici, cu replica mirobolantă "Ce mai ştii să faci în şase minute". Iar fără comentarii. Dar ieri am văzut un panou al Ooops Media la o budă. Reclamă a Tuborg Christmas Brew. Construită ca o bandă desenată cu trei secvenţe. La prima, un câine îşi face nevoile pe un om de zăpadă. La a doua, un ceva vine să îi dea bere câinelui.
La a treia, omul de zăpadă are morcovul montat jos şi îşi face el nevoile pe câine. (Aici ar fi trebuit să intre un fără comentarii, dar astfel de "creaţii" mă năucesc).

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite