La cablişti plăteşti şi ce nu consumi
0Operatorii nu-şi respectă prevederile contractuale deşi întrerup furnizarea serviciilor în prima zi de întârziere a plăţii. Deşi achită câteva sute de lei pentru un serviciu de cablu, internet sau telefonie, românii spun că se trezesc cu abonamente mărite şi cu facturi telefonice „încărcate”.
Din spatele reclamelor operatorilor de cablu ce promit abonamente Tv la cele mai mici preţuri şi sute de minute în reţea apar în fiecare zi sute de reclamaţii.
Citiţi şi:
- UPC şi RCS&RDS le întorc spatele clienţilor
- Timişoara: Bănăţenii protestează împotriva UPC pentru că a scos din grilă canalele italiene
- Conexiunea la Internet din Spania, mai lentă decât în România
- Ameninţată cu desfiinţarea, UPC va sta drepţi în faţa clienţilor
- UPC către clienţii care au primit somaţii: „Nu mai plătiţi nimic”
- Lacăt pe UPC Cluj!
Clienţii UPC, RCS&RDS şi Romtelecom din toată ţară sunt nemulţumiţi pentru că firmele de cablu le măresc abonamentele Tv fără să îi anunţe.
O ieşeancă, client al UPC, a apelat la Protecţia Consumatorului din acest motiv. Autorităţile i-au dat dreptate pentru că furnizorul a modificat suma într-o perioadă de un an, iar conform abonamentului nu avea voie să facă acest lucru.
La rândul lor, inspectorii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului (CPC) spun că trec pe la sediile companiilor RCS&RDS şi UPC de cel puţin două-trei ori pe săptămână. „Au fost situaţii când au fost aplicate şi amenzi de 10.000 de lei pentru neregulile constatate“, a declarat Tonel Cazacu, şeful CPC.
Clienţii mai reclamă faptul că primesc facturi „încărcate“ cu convorbiri către numere necunoscute. Iar aceast este reţeta perfectă prin care operatorii mai pierd din clienţi.
Facturi telefonice astronomice
„Mi-a venit factura mult mai mare şi când am cerut desfăşurătorul, am găsit apeluri către un număr de telefon pe care nu îl recunosc. Am preferat să schimb furnizorul de servicii şi de atunci nu am mai avut probleme“, a declarat Adriana Petrea din Iaşi.
Şi clienţii Romtelecom se plâng de metodele de facturare.
Un exemplu este Ileana Orşova din Bacău. Ea a avut abonament cu telefon fix de la Romtelecom timp de zece ani, dar a renunţat când RCS&RDS a tras cablu la ea în bloc.
„Facturile de telefonie fixă veneau umflate de la un timp, eu vorbeam doar seara cu fata mea pentru că în contract scria că era mai ieftin decât în timpul zilei, însă plăteam la fel”, îşi aduce ea aminte.
În Galaţi, UPC a primit o amendă de 15.000 de lei pentru că abonaţii companiei care aveau abonament analogic nu au mai putut recepţiona 12 programe din grilă, ce erau transmise şi în format digital. Şi asta, chiar dacă gălăţenii au încheiate contracte ce stipulează difuzarea acestor canale în format analogic.
La Sibiu, de la începutul anului, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) a primit 45 de reclamaţii care îi vizează pe furnizorii de scablu, iar majoritatea i-au vizat pe cei de la RCS&RDS.
„Clienţii s-au plâns că încasarea unor taxe s-a făcut în mod nejustificat, precum plata abonamentului de cablu pe perioada în care oamenii au fost plecaţi de la domiciliu“, spune Ioan Băra, inspectorul-şef adjunct al CJPC. În 75% din cazuri, inspectorii CJPC au aplicat sancţiuni în valoare de câte 1.000 de lei fiecare.
Conexiune la internet, inexistentă, dar taxată
Klara Bolonyi din Braşov a avut probleme cu serviciile de internet şi a apelat la Protecţia Consumatorului pentru că a făcut mai multe reclamaţii telefonice inutile la firma de cablu.
„Am avut foarte multe neplăceri cu internetul, care nu a funcţionat mai multe săptămâni la rând, iar, eu a trebuit să plătesc factura întreagă. Am nevoie de internet mai ales pentru a vorbi cu fiul meu, care este plecat în Anglia“, povesteşte ea.
În Oltenia, RCS&RDS riscă o amendă între 30.000 şi 50.000 de lei pentru că nu respectă clauzele contractuale, potrivit lui Jean Marinescu, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Oltenia.
„RCS&RDS deţine monopolul şi, neavând concurenţă, îşi face treaba aşa cum vrea. Dacă aveau concurenţă, nu lăsau oamenii să aştepte la ghişeu, să îşi plătească factura”, spune Jean Marinescu.
Marinescu arată că, în funcţie de legislaţie, o să-i avertizeze scris şi cu amendă. „Dacă unui client i se întrerupe cablul, nu are cu cine să comunice pentru a remedia problema sau, dacă întârzie cu o zi plata, i se taie cablul“, adaugă comisarul-şef.
Şi în Prahova sunt probleme legate de nesoluţionarea la timp a defecţiunilor. Aici, sancţiunile aplicate operatorilor au fost de minimum 10.000 de lei pentru fiecare.
Au contribuit Dumitriţa Neamţu, Bogdan Marica, Vali Trufaşu, Adrian Rădulescu, Elena Dumitra, Teodora Nicolae
