Un clasic accident de decolare - cea mai probabila cauza a tragediei aviatice de la Sharm el-Sheikh

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu toate acestea, o grupare islamista minuscula a revendicat "atentatul"

Desi anchetatorii nu pot exclude pentru moment nici o ipoteza, prabusirea avionului egiptean al companiei "Flash Airlines" pare sa fi fost "un clasic accident de decolare", a declarat, ieri, secretarul de stat in ministerul francez al Transporturilor, Dominique Bussereau. Intrebat asupra posibilitatii ca prabusirea avionului sa fi fost rezultatul unui act terorist, Bussereau a afirmat ca nici aceasta ipoteza nu poate fi exclusa in momentul de fata. De altfel, o grupare islamista minuscula, Ansar Al-Haq ("luptatori pentru dreptate") a revendicat "atentatul", care ar fi o modalitate de protest impotriva interzicerii valului islamic in institutiile publice franceze. Pe de alta parte, aflat la Sharm el-Sheikh inca de sambata, adjunctul ministrului francez de Externe, Renaud Muselier, a declarat ca nu exista motive pentru a avansa ipoteza unui atac terorist asupra avionului care s-a prabusit la scurt timp dupa decolarea din statiunea egipteana. El a spus ca nu exista indicii care sa sustina un asemenea scenariu. "Nu s-au gasit urme de arsuri pe ramasitele recuperate din cadavrele victimelor, deci, cel mai probabil, nu a fost vorba de o explozie, fapt confirmat si de martorii oculari", a afirmat el. Deocamdata, singura certitudine a anchetatorilor este aceea ca avionul s-a prabusit de la altitudinea de 1.500 de metri, in 17 secunde. Dupa ce elvetienii au anuntat ca au interzis companiei "Flash Airlines" sa opereze in Elvetia inca din octombrie 2002, deoarece probleme de ordin tehnic fusesera descoperite la un control inopinat facut avionului prabusit sambata, secretarul executiv al Conferintei Aviatice Civile Europene (ECAC), Raymond Benjamin, a declarat, ieri, pentru BBC, ca aceeasi aeronava fusese controlata la Toulouse, chiar de catre francezi, in octombrie 2003. In urma controlului, avionul companiei "Flash Airlines" a primit avizul favorabil de zbor. Duminica seara, directorul tehnic al companiei egiptene a afirmat ca aparatul de zbor a fost corect intretinut. Fara a preciza motivele, el a adaugat insa ca unul dintre motoarele avionului fusese inlocuit inca din martie 2003, lucrarile de intretinere ale acestuia fiind asigurate de o firma marocana. Intre timp, o oficialitate franceza a anuntat, ieri, ca epava aeronavei a fost "aproape localizata", la o adancime de aproximativ 400 de metri, de catre echipele egiptene de cautare. Epava nu s-ar afla astfel intr-una din faliile de pe fundul marii, care, in aceasta regiune, pot ajunge la adancimea de 1.000 de metri si unde se considera initial ca ar fi ajuns cutiile negre ale avionului. O asemenea adancime ar fi fost de altfel mult prea mare nu numai pentru echipele de scafandri, ci si pentru robotul "Achille", adus de francezi duminica pentru operatiunile de cautare. "Achille" este echipat cu camere de luat vederi si brate teleghidate si poate opera la o adancime de 400 de metri.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite