Un accident mai grav decat cel de la Mihailesti - evitat in gara din Campulung Moldovenesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

300 tone de motorina - pe punctul de a sari in aer, dupa ce sase vagoane-cisterna au deraiat, dintre care doua s-au rasturnat

Vineri noaptea, gara din Campulung Moldovenesc, Suceava, a fost pe punctul de a sari in aer, intr-o catastrofa de proportii duble celei de la Mihailesti, Buzau. Ruperea unui fus de osie la unul din cele sase vagoane tip cisterna - situate la coada unei garnituri marfar - a dus la deraierea ultimelor sase vagoane, dintre care doua s-au rasturnat, iar al treilea s-a inclinat pe sina in unghi de 45 de grade. Incarcate cu combustibil lichid, deplasandu-se cu viteza pe calea ferata (garnitura avand in jur de 60 km/h din cei 65 km/h regulamentari), cele doua vagoane ar fi putut declansa dezastrul, mai ales ca, la acea ora, zona era aglomerata. In plus, gara este inconjurata de locuinte, un eventual suflu al exploziei pe o raza de circa 300 de metri afectand imobile si, poate, zeci de persoane. Din fericire, in urma vagoanelor rasturnate a ramas doar un nor gros de fum, iar scanteile produse la frecarea metalului pe metal nu au aprins motorina tip euro III. Martorii oculari spun ca ar fi vazut o flama puternica, dupa care totul a fost inecat in praf. Din doua cisterne s-au scurs mai apoi circa 9-10 tone de combustibil. Gara a fost imprejmuita de 60 de jandarmi si politisti, calatorii evacuati, iar petrecaretii din barurile invecinate cu greu convinsi sa paraseasca perimetrul. Garnitura a fost evacuata din gara, o retea de inalta tensiune de 27.000 de volti si alte doua de tensiune medie au fost imediat deconectate, pentru ca motorina (proprietate LukOil, adusa din Ucraina si transportata spre Cluj-Napoca) sa fie transbordata in siguranta din cisternele pe boghiuri in cisternele pe roti. Toata noaptea, in timp ce zona era pazita cu strasnicie, echipele de interventie au lucrat in gara din Campulung Moldovenesc la refacerea celor 150 m de cale ferata distrusi de deraiere. Pompierii de pe trei autospeciale au stat tot timpul de garda, pentru ca motorina sa nu se aprinda. Traficul feroviar a fost perturbat, calatorii din trenurile Iasi - Cluj si Suceava - Vatra Dornei fiind urcati, in miez de noapte, in microbuze sau autobuze si dusi pana in gara Pojorata (spre Cluj) sau Campulung Est (spre Suceava), pentru a-si continua de acolo calatoria. Sefii regionalei CFR Iasi au afirmat ca accidentul feroviar nu putea fi prevenit, prospectarea eventualelor ruperi de material fiind "o operatiune costisitoare, de lunga durata, cu aparatura speciala", dupa cum a subliniat Iordan Vintila, director in regionala. Intreaga zi de sambata, prin gara din Campulung nu au trecut trenuri, traficul fiind reluat abia duminica dimineata, la ora 8,05.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite