Zona care poate salva Capitala

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Adevărul" deschide astăzi un serial despre cum ar putea arăta Bucureştiul viitorilor ani. Extinsă de zece ori faţă de suprafaţa actuală, metropola ar începe să respire Marile

"Adevărul" deschide astăzi un serial despre cum ar putea arăta Bucureştiul viitorilor ani. Extinsă de zece ori faţă de suprafaţa actuală, metropola ar începe să respire

Marile avantaje ale creării Zonei Metropolitane Bucureşti sunt reţelele de transport, coerenţa urbanistică, infrastructura şi scăderea preţului la locuinţe.

Cea mai recentă formă a proiectului Zonei Metropolitane Bucureşti (ZMB) a fost definitivată de curând de dr. sociolog Vasile Gherasim, alături de specialiştii de la Centrul de Sociologie Urbană şi Regională - CURS.
Scandalul desfiinţării rutelor preorăşeneşti dintre Capitală şi judeţul Ilfov a demonstrat şi el nevoia atât a bucureştenilor, cât şi a ilfovenilor de un sistem de transport comun şi funcţional.

Capitala mai rezistă un an-doi

"Aproape că nu există argument mai bun decât faptul că viaţa ne obligă să avem o zonă metropolitană", susţine Vasile Gherasim, cel care a iniţiat în 2003 proiectul ZMB. El a adăugat că doar aşa va scăpa Bucureştiul de aglomerarea urbană.

"La actuala infrastructură rutieră, un număr de peste 1,2 milioane de maşini în Bucureşti înseamnă colaps", a precizat consilierul general Ioan Grigore Popa, membru în Comisia de Transport din cadrul CGMB.

Tot de colaps a pomenit şi directorul general al Electrica, Corneliu Stan, avertizând că "Bucureştiul mai face faţă solicitărilor, la capacitatea actuală, doar un an-doi". Confirmarea vine şi de la directorul Direcţiei Coordonare Reglementare Infrastructură din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, Radu Alexandru, care a declarat că Centrul este cel mai afectat.

"Orice dezvoltare în Centru nu poate fi suportată, pentru că nu mai există capacitate. Electrica nu mai are sarcină destulă!", a explicat directorul Alexandru.

61 de localităţi în ZMB

Unul dintre avantajele constituirii acestei Zone Metropolitane este stabilirea unor noi direcţii generale de construcţie, adică a unui PlanUrbanistic General, care ar reduce din haosul imobiliar din prezent. Reţeaua de utilităţi va fi obligatoriu dezvoltată acolo unde este nevoie, în cele 61 de localităţi cuprinse, alături de Bucureşti, în noul proiect ZMB.

Transportul public va fi însă marele atu, atâta vreme cât obligatoriu se va pune la punct un adevărat sistem de transport rutier şi feroviar, care să ducă la o circulaţie rapidă a locuitorilor în întreaga Zonă Metropolitană.

Consultantul imobiliar Arthur Silvestri dă ca sigură scăderea preţului la case, precum şi a chiriilor acestora, în condiţiile realizării a ceea ce el numeşte Zona Metropolitană Bucureşti "Sindicatul comunelor".

"Preţul caselor va fi mai mic"

"Este logic să scadă preţul locuinţelor, pentru că va fi o concurenţă mai mare, iar ofertele vor fi mult mai multe", a precizat istoricul Silvestri.

El a precizat că ZMB înseamnă interes imobiliar şi că este nevoie ca acest proiect să fie făcut cu aportul masiv al statului român şi promovat internaţional.

Viaţa ne obligă să avem o zonă metropolitană
Vasile Gherasim,
iniţiator proiect ZMB

Efectele extinderii

Reducerea timpului petrecut în trafic şi chiar renunţarea la autoturismul propriu în favoarea transportului în comun.

Scăderea preţului la case.

Mărirea spaţiului verde pe cap de locuitor.

Finanţări europene pe termen lung.

Este logic să scadă preţul locuinţelor, pentru că vor fi oferte mult mai multe
Arthur Silvestri,
consultant imobiliar

Marile avantaje

Reţea de transport în comun rapidă şi eficientă, cu multiple conexiuni.

Construirea coerentă atât a cartierelor rezidenţiale, cât şi a celor comerciale, de industrie sau de business.

Dezvoltarea şi introducerea reţelelor de utilităţi.

Valoarea patrimoniului local creşte.

Fondurile depind de înfiinţarea ZMB

Cel mai dur avertisment pe care l-a primit noul primar al Capitalei, Sorin Oprescu, a fost legat tot de Zona Metropolitană.

"Municipalitatea nu va mai primi niciun ban din fondurile europene dacă nu va veni la masa negocierilor cu proiecte concrete, printre care să se afle şi crearea unei zone metropolitane", a spus ministrul Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Laszlo Borbely. El a adăugat că termenul de finalitate a constituirii unei zone metropolitane poate fi foarte scurt, pentru că "nu este nevoie neapărat de o lege în acest sens".

"Legea ar putea chiar să şi complice lucrurile, să birocratizeze, aşa că totul se poate face în baza unui protocol, aşa cum s-a întâmplat în multe ţări din Europa", a explicat pentru "Adevărul" ministrul Borbely.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite