Ziarele gratuite şi internetul revoluţionează jurnalistica

0
Publicat:
Ultima actualizare:

revenind Asiei.În total, sunt difuzate, zilnic, în lume, 439 milioane cotidiene, cifră care depăşeşte 464 milioane, dacă se adaugă şi cotidienele gratuite. Cu cei 1,3 miliarde de locuitori ai

revenind Asiei.
În total, sunt difuzate, zilnic, în lume, 439 milioane cotidiene, cifră care depăşeşte 464 milioane, dacă se adaugă şi cotidienele gratuite. Cu cei 1,3 miliarde de locuitori ai săi, China este principalul consumator de ziare - 96,6 milioane exemplare zilnic. Ziarul indian Dainak Jagran are cel mai mare număr de cititori: peste 21 milioane.
Audienţa este în creştere, ziarele extinzându-şi aria de penetrare prin exploatarea a noi canale de difuzare, de la cotidienele oferite gratuit până la ediţiile on-line. Ponderea ziarelor gratuite este în continuă creştere, reprezentând 6 la sută din totalul cantităţii difuzate, respectiv 17 la sută, în Europa. Anul trecut au fost distribuite gratuit, în lume, 169 cotidiene, cu un tiraj total de 27,9 milioane exemplare, din care 18,6 milioane în Europa. În unele ţări, această pondere este impresionantă, ea reprezentând în Spania nu mai puţin de 51 la sută din piaţa cotidienelor, 33 la sută în Portugalia şi 29 la sută în Italia. Pelle Tornberg, directorul executiv al Metro International, gigantul suedez al cotidienelor gratuite, afirmă că, într-o bună zi, aceste cotidiene vor lua, în cursul săptămânii, locul ziarelor tradiţionale, doar ediţiile de duminică, mai voluminoase şi cu numeroase suplimente, urmând a fi achiziţionate contra cost.

Ediţiile on-line, preferate celor pe suport de hârtie
Pe de altă parte, audienţa ediţiilor on-line a continuat să crească, cu 8,7 la sută în anul trecut, şi cu 200 la sută, în ultimii cinci ani. Internetul a dat naştere unor noi forme de informare, cum ar fi aşa-numitele "blogs" - jurnale personale difuzate prin reţeaua mondială.
În viitor, editorii vor trebui să găsească modalităţi pentru a atrage tinerii cititori, "care - subliniază studiul - şi-au format obiceiul de a se informa prin intermediul ziarelor gratuite şi al site-urilor internet, de unde şi numele cu care au fost botezaţi: generaţia gratuităţilor".
"Apetitul consumatorilor pentru informaţia fie scrisă, fie sub alte forme nu a fost niciodată mai puternic, dar canalele de difuzare sunt în curs de diversificare. Aceasta va necesita noi modele economice", a comentat Timothy Balding, directorul general al WAN.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite