Vrei o maşină second-hand?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ai găsit modelul perfect, puţin rulat, fabricaţie recentă, motorizare diesel, neimplicată în accidente, eşti hotărât să o cumperi. Gândeşte de două ori înainte de a face pasul,

Ai găsit modelul perfect, puţin rulat, fabricaţie recentă, motorizare diesel, neimplicată în accidente, eşti hotărât să o cumperi. Gândeşte de două ori înainte de a face pasul, pentru că riscurile sunt mari.

Chiar dacă nu se mai vând ca pâinea caldă, târgurile şi site-urile specializate sunt pline de anunţuri, unul mai atrăgător decât celălalt. Evident, cei care vând o maşină rulată vor scoate la iveală numai părţile bune ale acesteia, având grijă ca defectele să fie ascunse cu abilitate.

Aşa că trebuie să fii foarte atent la ceea ce cumperi, ca să nu constaţi că ai aruncat banii pe fereastră. Găseşti modelul dorit, la un preţ convenabil, şi te hotărăşti să suni. Trebuie să afli dacă are cartea de identitate în regulă, câţi proprietari sunt înregistraţi în aceasta.

Trebuie să te lămureşti că cel cu care vorbeşti e proprietarul sau vreun intermediar. Dacă nu e unicul proprietar, de cât timp are maşina şi câţi kilometri a parcurs numai el cu ea? Dacă spune că are maşină, dar nu a folosit-o că are una de la serviciu, sigur a încercat s-o vândă, dar nu a reuşit, pentru că preţul e prea mare sau maşina nu merită ori are hibe sau este prost întreţinută.

Motivele invocate sunt cu duiumul - cel mai des folosite pentru vânzarea maşinii sunt: nu o mai folosesc, plec din ţară, mobilez, n-o mai vrea nevasta sau mi-am luat alta.

Verificarea motorului

Dacă treci de acte şi de motivele pentru care proprietarul vinde maşina, urmează momentul adevărului, starea tehnică a motorului. Un prim pas ar fi să depistezi dacă la bord sunt kilometrii reali sau "aranjaţi". Oricum nimeni nu o să recunoască, dar poţi face un calcul astfel, cel puţin pentru maşinile româneşti. Anii vechime, înmulţiţi cu 8.000 de kilometri, plus sau minus 20.000 de kilometri.

Dacă sare din schema asta, ori a mers foarte mult, şi nu e bine, dar măcar e cinstit, iar dacă are mai puţini kilometri, nu prea a mers cu ea, şi există două variante: ori minte, ori maşina este într-o stare tehnică deplorabilă, motiv pentru care nu îşi permite să meargă cu ea.

Următorul pas îl reprezintă verificarea reparaţiilor efectuate la motor sau măcar ce reparaţii ştie că s-au efectuat. Important de menţinut ar fi să cereţi cartea de service, multe maşini au aşa ceva, acolo fiind trecute absolut toate intervenţiile asupra motorului.

De asemenea, trebuie să întrebi ce ulei foloseşte, pentru că aşa constaţi câtă grijă are de maşina lui, şi îţi dă un indiciu despre starea motorului. (continuarea în numărul următor)

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite