Vinde Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La marile targuri de arta populara, organizate in Capitala si in tara, la standul tinerei arhitecte Iuliana Plaino este mereu aglomeratie. Vizitatorii ii admira lucrarile inedite. Unele surprind

La marile targuri de arta populara, organizate in Capitala si in tara, la standul tinerei arhitecte Iuliana Plaino este mereu aglomeratie. Vizitatorii ii admira lucrarile inedite. Unele surprind momentele de sarbatoare - cu traditii si obiceiuri specifice romanilor. Altele suplinesc cu succes rolul ghidului cunoscator al peisajelor de vis din Romania. In numeroasele calatorii a fost impresionata de accentul pe care-l pun occidentalii pe turism. Atunci s-a gandit ca, in mod cert, romanii au motive de mandrie pe aceasta tema. De la acest gand pana la primul produs - suporturile de pahare cu imagini turistice din Romania - a fost doar un pas. Apoi si-a diversificat oferta pentru turisti, ajungand sa vanda toata Romania. Setul de suporturi pentru pahare sunt sase imagini diferite, grupate pe tematica generala: orase (Bucuresti, Brasov, Timisoara etc.) sau peisaje si mestesuguri populare (,rustic", ,traditii", ,Maramures"). In timp, au aparut tematicile istorice: ,Bucurestiul vechi", ,Calea Victoriei", ,Muzeul Satului", ,Cetati sasesti" sau "Masti populare". Sotul Iulianei Plaino este fotograful, si impreuna fac o echipa de succes. Fiecare dintre ei pune in joc propriile atuuri: el speculeaza spiritul de observatie (,ochiul" fotografului), ea realizeaza designul de produs si perfectiunea detaliului. Iuliana era studenta in anii terminali, iar sotul - profesor de matematica. In weekenduri ,echipa" umplea rucsacul cu primele produse si mergea pe Valea Prahovei, in excursie, la magazinele de artizanat. ,Chiar daca nu aratam noi ca producatori, isi aminteste tanara arhitecta, si eram luati usor peste picior, calitatea produselor (cu totul noi pe piata de profil), cucerea interesul. Si astfel, incetul cu incetul, ne-am extins in majoritatea oraselor tarii". Desigur, targurile de arta populara, organizate periodic la Muzeul National al Satului ,Dimitrie Gusti" si Muzeul Taranului Roman, dar si cele cu tematici din cadrul Romexpo au fost hotaratoare in recunoasterea meritelor de creator. Iuliana Plaino a lansat, in spiritul competitiilor din jurul sau, si alte produse: magneti de frigider, tricouri cu imagini din Romania. In aceeasi tematica s-au bucurat de succes brelocurile, semnele de carte imprimate pe piele, sacosele... Aceste lucrari fac parte din categoria suveniruri romanesti, deci posibile cadouri pentru turistii straini si romani, dar si produse de protocol, personalizate pentru firme, scoli si restaurante. Este originala ideea ca fiecare produs sa contina intr-un procent major (80-90 la suta) informatie turistica sub forma de imagini fotografice si chiar textual, pe ambalaj. Procentul de 10-20 la suta din exponat reprezinta materia prima, suportul - pluta, cauciucul, pielea sau tesatura.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite