Vapoare-fantoma descarca marfuri de contrabanda in portul Constanta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prin portul Constanta intra si ies nave neidentificate. Acest lucru se intampla de ani de zile, dar nimeni, pana acum, nu a luat nici o masura. Cel care a dezvaluit aceste grave fapte, care reprezinta

Prin portul Constanta intra si ies nave neidentificate. Acest lucru se intampla de ani de zile, dar nimeni, pana acum, nu a luat nici o masura. Cel care a dezvaluit aceste grave fapte, care reprezinta o grava amenintare la adresa sigurantei nationale, Iulian Nedelcu, operator la Port Control Constanta, spune ca, dupa ce a observat pe radare si monitoare tinte neidentificate, a anuntat politia de frontiera. Politistii de la frontiera s-au deplasat cu vedete rapide in zona indicata, insa de fiecare data s-au intors spunand ca nu ar fi gasit nimic. In noiembrie anul trecut insa, pe radarele portului Constanta a aparut o tinta. De serviciu la Port Control erau Nedelcu Iulian si un alt operator. Conform procedurii, a fost anuntata politia de frontiera. Potrivit legii, o tinta neidentificata, respectiv o nava care nu se anunta in port, intra in atentia autoritatilor romanesti cand se apropie la 8 mile de tarm. Nava care a intrat in atentia celor de la Port Control in noaptea de 20/21 noiembrie 2001 se pare ca a acostat in portul Constanta Sud Agigea, a descarcat marfa pe care trebuia sa o lase aici si a disparut fara a fi inregistrata in evidente. La scurt timp, politistii de frontiera au oprit pe sosea un TIR, marca DAF, care iesise din port. Soferul masinii a fugit, abandonand masina pe o strada laterala. In interiorul acesteia au fost gasite 1.000 de baxuri cu tigari BT, in valoare de aproape 4 miliarde de lei. Tot ce s-a stabilit atunci a fost ca tigarile au fost descarcate de pe vaporul "Vega" sub pavilion ucrainean, care a patruns in portul Constanta fara a avea autorizatie. Tigarile au fost lasate de echipaj in zona danelor neamenajate. Nava ar fi fost intampinata de o ambarcatiune mai mica si condusa la dana 137. Politistii de frontiera mai spun ca Nedelcu Iulian, operator la Port Constanta, ar fi avut o convorbire, prin sistemul de comunicatii al postului sau, cu echipajul navei. Este adevarat ca el i-a anuntat pe politistii de frontiera despre sosirea navei-fantoma, dar i-ar fi trimis special in alta parte, ca sa le lase timp celor de pe Vega sa descarce tigarile si sa le incarce in TIR. Din 21 noiembrie anul trecut si pana acum au mai fost semnalate cel putin 5-6 nave-fantoma care ar fi intrat in portul Constanta fara a fi inregistrate. Politia de frontiera a inregistrat toate tintele care i-au fost raportate. Vedetele rapide ale acesteia s-au deplasat de fiecare data in zona si au cercetat marea, dar nu au gasit nimic. Intr-un raport transmis conducerii MI, politistii de la frontiera cu Marea Neagra spun ca tintele indicate ar fi fost stoluri de pasari, formatiuni noroase sau valuri foarte mari. Specialistii spun insa ca aceste afirmatii sunt aberatii si ca pe radar au fost localizate vapoare adevarate, iar aceste vapoare au adus la Constanta marfuri de contrabanda. Pescarusii nu zboara in stoluri. Norii nu se vad pe radar, iar valurile nici atat. Este clar ca ne aflam in fata unei noi afaceri la scara larga cu marfuri de contrabanda, in genul celor derulate pe Aeroportul Otopeni, de data aceasta fiind folosit portul Constanta. Ciudat, "tintele" observate pe radar apar numai pe timpul noptii. La adapostul intunericului, vapoarele intra in port, lasa marfurile, despre care nu se stie nimic si dispar. Se va stii vreodata care a fost adevarata incarcatura? Este oare o legatura intre aceste transporturi clandestine si marfurile descoperite in cantitati mari, fara documente de provenienta, prin tot felul de depozite de langa Bucuresti? Politia de frontiera sustine ca a solicitat accesul direct la sistemul de supraveghere prin radar, existent la nivelul Portului Constanta, dar i-au fost cerute mari sume de bani in valuta (!) Dupa izbucnirea scandalului privind intrarea in port a unor nave neidentificate, reprezentantii institutiilor cu raspunderi in zona au acceptat sa stea impreuna la masa tratativelor. De ce abia acum? Combaterea infractionalitatii transfrontaliere este oare doar o atributie a politiei? Nu stim ce dedesubturi ascunde acest scandal, dar securitatea granitei este o problema de interes national. Mai mult, securizarea frontierelor este una din conditiile necesare integrarii noastre in structurile NATO si ale UE. O ancheta serioasa, coordonata de experti in domeniu este cu atat mai necesara in zona pentru a se afla adevarul despre vapoarele-fantoma si pentru a fi pedepsiti vinovatii.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite