Vânzările de maşini noi s-au prăbuşit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După creşterile firave din mai, datorate în special programului „Rabla“, în luna iunie se înregistrează scăderi masive. În iunie 2009 vânzările de maşini noi au înregistrat o scădere de aproape 60% faţă de perioada similară din 2008. Vinovate sunt recesiunea dar şi perioada vacanţelor.

Dacă în luna mai comerţul cu autovehicule a mai fost revigorat de programul „Rabla“, luna iunie a înregistrat o scădere de 58%. Oricum, majoritatea comercianţilor de autovehicule se aşteaptă la vânzări slabe pe timpul verii, vinovate fiind, alături de recesiunea ecenomică, şi perioada vacanţelor.

Scăderi pe linie

În luna iunie vânzările de maşini au fost cu aproape 58% mai mici, comparativ cu perioada similară din 2008. Astfel, au fost comercializate numai 12.716 unităţi, faţă de cele aproape 31.000 vândute în luna iunie a anului trecut. Şi vânzările totale în primele şase luni din 2009 sunt în declin, scăderea fiind de peste 50%.

Astfel, în perioada ianuarie-iunie 2009 au fost livrate 70.610 de maşini, în timp ce în primele şase luni din 2008 au fost livrate 144.935 de automobile pe piaţa locală. Şi faţă de luna mai comerţul cu autovehicule a înregistrat scăderi.

Livrările au fost cu 4,6% mai mici în iunie comparativ cu luna precedentă, fiind comercializate 12.716 autoturisme, faţă de cele 13.336 de unităţi vândute în mai. Piaţa auto totală (automobile, vehicule comerciale şi autobuze) a scăzut în iunie cu 61,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 36.420 de unităţi la 13.966 de autovehicule.

Comparativ cu luna mai, întreaga piaţă auto a înregistrat un declin de 7,7%. În mai au fost vândute 15.123 de unităţi. În primul semestru, livrările din piaţa totală au căzut cu 55,2% faţă de intervalul corespunzător al anului trecut, de la 176.385 de autovehicule la 79.060 de unităţi.

Dacia şi Hyundai, cote în creştere

Dacia rămâne în continuare liderul pieţei auto româneşti, ca număr de unităţi vândute, cu 21.542 de automobile în primul semestru. Dacia este în scădere cu 46,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă are o cotă de piaţă 30,5%, în urcare cu 2,6 puncte procentuale.

Hyundai ocupă locul secund al podiumului, cu 6.401 de automobile livrate în primele şase luni din acest an. Coreenii au înregistrat o creştere a vânzărilor cu 6,4% şi o cotă de piaţă de 9,1%, în urcare cu cinci puncte procentuale.

Maşinile mici au căutare

Segmentul maşinilor mici de oraş (clasa A) a raportat cea mai redusă scădere în primul semestru, de 33,9% comparativ cu intervalul corespunzătordin 2008, ajungând la 3.027 unităţi. Clasa B a căzut cu 55,7% în perioada analizată, la 13.650 unităţi, iar pe cel mai important segment al pieţei din punct de vedere al volumelor, clasa C, vânzările au coborât cu 50,5%, la 21.855 maşini.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite