Vânzările Danone, serios afectate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru a-şi îmbunătăţi imaginea serios afectată de suspiciunile contaminării iaurturilor cu dioxină, compania îşi va mări investiţiile în promovare Analizele efectuate în cazul

Pentru a-şi îmbunătăţi imaginea serios afectată de suspiciunile contaminării iaurturilor cu dioxină, compania îşi va mări investiţiile în promovare

Analizele efectuate în cazul iaurturilor marca Danone, suspectate a conţine dioxină, au ieşit negative, însă asta nu înseamnă şi sfârşitul problemelor pentru companie.

Situaţia delicată în care a fost implicată compania are repercursiuni şi în planul imaginii, astfel că tot mai multe resurse vor trebui alocate pe partea de comunicare. Cum era de aşteptat, consumatorii au reacţionat imediat la suspiciunile avansate şi au renunţat să mai cumpere din magazine iaurtul Danone.

Comunicarea, element esenţial în depăşirea situaţiei

Oficialii companiei recunosc că vânzările au fost serios afectate, însă refuză să dea o măsură a acestei evoluţii, motivând că aceastea oscilează de la o zi la alta. "Vânzările Danone pe segmentul iaurturilor au scăzut, după anunţul privind suspiciunea de contaminare cu dioxină a unor loturi din acest produs.

În ceea ce priveşte vânzările pe alte categorii, sperăm ca acestea să nu fie afectate", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, directorul general al Danone România, Jaques Ponty.

Potrivit acestuia, strategia de comunicare va face diferenţa în perioada următoare. Încrederea consumatorului în produsele Danone se speră a fi recâştigată prin campaniile de promovare ce vor fi derulate în perioada imediat următoare.

Astfel, efectele negative create de suspiciunile contaminării cu dioxină a anumitor produse vor fi contracarate prin investiţii în publicitate.

"Nu vom opri investiţiile în comunicare şi promovare a produselor. Nu avem de ce, nu avem nimic de ascuns. Dimpotrivă, vom creşte investiţiile pe acest segment pentru a reasigura consumatorii de calitatea produselor noastre", a precizat Ponty.

Compania Danone România se află pe primele locuri în topul companiilor româneşti, după nivelul sumelor investite în publicitate. În 2006, compania a avut un buget rate card de peste 124 milioane de euro, pentru promovarea pe toate canalele media, ocupând locul cinci, potrivit studiului Media Fact book al agenţiei Initiative.

Danone deţine 50% din piaţa iaurturilor

Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) a dispus săptămâna trecută retragerea de pe piaţă a unor loturi de iaurt Danone cu fructe, ca urmare a unei suspiciuni de contaminare a unui ingredient cu dioxină.

Rezultatele efectuate au infirmat prezenţa dioxinei în respectivele produse. Chiar dacă analizele laboratorului din Budapesta au arătat că produsele sunt sigure, ele nu vor mai fi puse în vânzare, urmând a fi distruse. Ponty a precizat că, în urma acestui incident, firma de la care Danone îşi procura preparatul de fruct şi-a schimbat furnizorul de gumă de guar.

Danone România a fost amendată de ANSVSA cu suma de 10.000 lei, pentru că nu a declarat unele importuri de materie primă. Compania Danone deţine peste 50% din piaţa românească a iaurturilor, în ultimii ani investiţiile cifrându-se la 50 milioane de euro.

Danone (PDPA) Producţie şi Distribuţie de Produse Alimentare SRL a încheiat anul trecut cu afaceri de 307,6 milioane lei şi un profit net de 38,21 milioane lei, conform datelor Ministerului Finanţelor. Faţă de 2005, cifra de afaceri a companiei a urcat cu 21%, iar profitul net a avansat cu aproape 30%.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite