Vacile de mare, în calea Marinei SUA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Protestul localnicilor din portul Naha, Okinawa, alături de activiştii Greenpeace, a pus ieri sub semnul întrebării proiectul construirii unei căi ferate pentru sediul din Henoko, al Marinei

Protestul localnicilor din portul Naha, Okinawa, alături de activiştii Greenpeace, a pus ieri sub semnul întrebării proiectul construirii unei căi ferate pentru sediul din Henoko, al Marinei Statelor Unite. Construcţia căii ferate peste golful în care vieţuiesc mamiferele marine va distruge, spun cei de la Greenpeace, habitatul şi sursele de hrană pentru cele 12 vaci de mare care mai trăiesc în Japonia.

Pentru salvarea habitatelor din Henoko şi Oura Bay, Greenpeace Japonia a trimis vasul MY Esperanza în portul Naha, pentru a susţine protestul localnicilor îngrijoraţi de soarta vacilor de mare.
Este a doua vizita la Okinawa a unui vas Greenpeace, după cea din anul 2005. Vasul Esperanza este cel mai mare din flota Greenpeace, echipajul călătorind prin toată lumea pentru a construi rezervaţii marine, în care speciile pe cale de dispariţie pot trăi protejate.

Proteste şi on-line

În cadrul unei acţiuni globale, care a început în urmă cu mai bine de trei săptămâni, Greenpeace va strânge on-line mai mult de 28.000 de mesaje de la oamenii îngrijoraţi de viitorul vacilor de mare. Junichi Sato, managerul proiectelor oceanice al Greenpeace Japonia, a declarat, într-o conferinţă la bordul navei Esperanza, că, în ciuda intervalului de timp scurt, s-au primit foarte multe mesaje.

El a adaugat că, pentru salvarea habitatelor din golfurile Henoko şi Oura Bay, aceste zone trebuie să fie declarate rezervaţii marine. Mesajele au fost retransmise ministrului apărării şi ministrului mediului din Japonia.

În luna august, vacile de mare au fost plasate pe primul loc în topul speciilor pe cale de dispariţie, fapt ce impune protecţia tuturor aspectelor legate de viaţa lor. Studiul de impact asu pra mediului pentru construirea căilor ferate relevă faptul că habitatele din Henoko şi Oura Bay vor fi distruse de proiectele de construcţie.
De altfel, pe 3 septembrie, Greenpeace Japonia i-a cerut ministrului apărării să retragă autorizaţia de mediu deoarece este ilegală şi nu urmează procedura corectă.

Nava Esperanza va fi deschisă vizitatorilor pe 29 şi 30 septembrie, în portul Naha, iar pe 1 octombrie va pleca spre Okinawa, pentru a se alătura protestelor localnicilor.
(Antoaneta Cicioiu)

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite