Vacanţele pe credit încep să fie atractive

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţii de turism spun că produsele în parteneriat cu băncile se vor impune în faţa clienţilor Pe măsură ce destinaţiile turistice accesibile nu vor mai fi pe placul românilor,

Agenţii de turism spun că produsele în parteneriat cu băncile se vor impune în faţa clienţilor

Pe măsură ce destinaţiile turistice accesibile nu vor mai fi pe placul românilor, creditele de vacanţă vor câştiga teren în pachetele tour-operatorilor.

Parteneriatele agenţiilor de turism cu instituţiile de credit în dezvoltarea pachetelor de oferte pentru vacanţe nu s-au dovedit de succes până în momentul de faţă pe piaţa românească.

Produse insuficient promovate

Totuşi, acest lucru s-ar putea schimba în viitorul apropiat. "Oamenii se vor sătura să meargă în aceleaşi destinaţii, pe care şi le permit an de an, şi când nu vor mai avea venituri şi vor vrea să vadă şi alte ţări, vor apela la aceste credite", este de părere Alin Burcea, manager Paralela 45.

Agenţia de turism dezvoltă în parteneriat cu BRD Groupe Societe Generale un produs (Credit 45) care însă nu a avut un mare impact în bilanţurile operatorului, apreciază Burcea. Anul trecut, societatea a vândut totuşi aproximativ 400 de vacanţe pe credit prin toate cele 20 de agenţii din întreaga ţară.

Şi produsele recent lansate îşi fac deja loc în cererile clienţilor. De exemplu, creditele de vacanţă au înregistrat o dinamică bună în cele trei luni de la anunţarea acestui tip de produs în agenţia Nova Turism. "Clienţii au început să întrebe de credite pentru vacanţă şi am vândut pentru aproximativ 100 de persoane în ultimele două luni", spune Nicolae Leah, reprezentantul Nova Turism.

Agenţia a încheiat un parteneriat cu Unicredit - Card Avantaj, iar valoarea medie a vacanţelor astfel achiziţionate a fost de aproximativ 500 de euro.

Public-ţintă nepotrivit

"Problema acestui produs cred că este faptul că nu este suficient cunoscut", mai adaugă directorul Nova Turism.Există şi situaţii în care publicul-ţintă al agenţiilor de turism nu este orientat către acest tip de produse. De exemplu, Prestige Tour a acordat, în anul 2007, numai două credite prin parteneriatul dezvoltat cu BCR, iar de la începutul acestui an nu a fost înregistrată nicio cerere pe acest segment de produse. "În general, vacanţele agenţiei noastre sunt ceva mai scumpe, şi clientela este pe măsură.

Prin urmare, nu au nevoie să apeleze la credite pentru a-şi lua o vacanţă", explică Mircea Vladu, directorul general al agenţiei Prestige Tour. În plus, compania acceptă şi plata eşalonată a unui concediu. La înscriere, poate fi plătit între 20-50% din valoarea excursiei, urmând ca până la efectuarea concediului aceasta să fie achitată integral.

Pe de altă parte, Iulian Andrei, managerul Blue Line nu crede în acest produs, considerând că românii au suficiente resurse să-şi cumpere vacanţa şi fără credite. "Băncile nu au găsit o formulă avantajoasă de a colabora cu agenţiile ori de a convinge clienţii. Comisioanele sunt foarte mari", conchide Andrei.

Principalele oferte din piaţă

Nu foarte multe bănci au ales să includă în oferta lor credite pentru vacanţă. În prezent, printre cele mai vizibile produse se numără cele dezvoltate de Banca Transilvania, Alpha Bank şi BRD. De exemplu, de la Alfa Bank, clienţii pot împrumuta sume între 500 şi 5.000 de euro sau echivalentul în lei sau dolari, iar creditul se acordă pe perioade cuprinse între 6 şi 36 de luni.

La Banca Transilvania, creditul turistic poate acoperi, în limita a 3.500 de euro, plata excursiilor în ţară sau străinătate şi este adresat persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 70 de ani. Perioada de creditare este de până la 12 luni. Pentru împrumutul în lei, dobânda este de 16% pe an (variabilă), pentru cel în dolari - de 11% pe an, variabilă, iar pentru creditele în euro, de 12,25% pe an, variabilă.

Destinat finanţării călătoriilor în ţară şi străinătate, BRD Groupe Societe Generale dezvoltă Creditul 45. Finanţarea în lei, cuprinsă între 2.000 şi 20.000 de lei, acoperă costul călătoriei, dar şi o sumă suplimentară de bani. Perioada de creditare poate ajunge până la trei ani, cu perioadă de graţie la capital de trei luni.

O parte din instituţii, precum CEC, MKB Romexterra Bank sau Banca Comercială Carpatica, au renunţat, în timp, la acest tip de creditare.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite