Urmeaza statia Otopeni, cu peronul... in 2012

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucurestenii care locuiesc in cartierele Drumul Taberei, Panduri si Cotroceni, dar si persoanele in trecere prin Capitala spre Aeroportul International "Henri Coanda" vor beneficia de o calatorie mai

Bucurestenii care locuiesc in cartierele Drumul Taberei, Panduri si Cotroceni, dar si persoanele in trecere prin Capitala spre Aeroportul International "Henri Coanda" vor beneficia de o calatorie mai rapida. Metroul se va extinde in anii urmatori, dupa finalizarea a doua tronsoane aflate in stadiu de proiect. Magistrala 5 de metrou, care va lega Drumul Taberei de Universitate, va porni de la stadionul Ghencea prin Drumul Taberei si Eroilor, ajungand la Universitate. Ea va avea 13 statii. Adancimea la care se vor executa lucrarile variaza intre 7 si 20 de metri, iar tronsonul va urma subteran traseul bulevardului Drumul Taberei, va merge pe sub zona Trafic Greu, urmand sa treaca pe langa Academia Militara pana la Eroilor, pe langa Opera Romana si pe sub bulevardul Regina Elisabeta. Acest proiect este considerat prioritate zero pentru conducerea Ministerului Transporturilor si societatea Metrorex. insa banii nu sunt inca in "buzunarul" acesteia, in prezent purtandu-se negocieri cu mai multe banci pentru un imprumut de aproape 485 milioane euro, cat este valoarea proiectului. Totodata, legatura dintre oras si aeroportul international, care in prezent este asigurata numai de Regia Autonoma de Transport Bucuresti prin linia expres 783, se va face si cu metroul. Pana la Aeroportul Baneasa, metroul ar urma sa circule pe sub pamant, pentru ca, pe distanta ramasa spre Henri Coanda vagoanele sa iasa la suprafata si sa poposeasca, in final, in fata aeroportului din Otopeni. Tronsonul ar urma sa plece din Gara de Nord, prin bulevardul Expozitiei spre Gara si Aeroportul Baneasa si spre Aeroportul Henri Coanda. Intre 1 Mai si Otopeni vor fi 10 statii. De la Aeroportul Baneasa pana la Aeroportul din Otopeni va fi un tronson suprateran care va avea 5 statii. Bucurestenii vor putea calatori pe noul tronson cel mai probabil dupa anul 2012, costul total estimat al proiectului fiind de 462 milioane euro.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite