Ultimele Bombardiere, cea mai proastă achiziţie a Metrorex

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Accidentele de la metrou au devenit o obişnuinţă pentru locuitorii Capitalei

O garnitură de metrou extrem de aglomerată a rămas blocată ieri între staţiile Piaţa Muncii şi Dristor, din cauza unei căderi de tensiune care s-a produs la tren, şi nu pe tronson. Este pentru a doua oară în ultima lună când metroul, plin cu pasageri, a rămas blocat în tunel. Călătorii au fost evacuaţi după 40 de minute şi au mers pe jos prin tunel până la staţia de metrou Dristor.
Trenul care s-a defectat ieri face parte din cele mai noi garnituri Bombardier, achiziţionate în urmă cu o lună de către Metrorex. Reprezentanţi din cadrul Metrorex susţin că aceste 20 de trenuri nou-nouţe sunt cu mult mai proaste din punct de vedere tehnic decât primele Bombardiere şi chiar decât garniturile vechi de mai bine de 15 ani. "Se pare că totul porneşte de la faptul că firma producătoare şi-a tot schimbat locaţia de construire a trenurilor şi nu s-a mai putut controla calitatea lor", spune unul dintre directorii Metrorex. El a adăugat că "vina este a Metrorex, care a aprobat nişte modificări fără rost la trenuri, iar rezultatul s-a văzut astăzi (ieri - n.r.) şi vom mai asista la multe astfel de incidente". Un exemplu de astfel de modificare este faptul că Bombardierul nu poate fi cuplat la un tren de tractare aflat în custodia Metrorex, ci doar de un alt Bombardier, doar dintre cele venite în ultimul "pachet". Ioan Rădoi, preşedintele sindicatului de la metrou, confirmă faptul că trenul de intervenţie nu poate fi cuplat la metrourile Bombardier şi că procedurile de extragere a trenului blocat peste macazele de la staţia Dristor 2 vor dura. Din această cauză, circulaţia la metrou nu a putut reveni la normal în zece minute, ci în mai bine de două ore. Călătorii aflaţi în staţia de metrou de la Piaţa Muncii erau îngroziţi. "Mi-e teamă de fiecare dată când urc în metrou, dar nu am ce face, trebuie să ajung cu ceva la muncă. Oricând poţi să mori ca un şobolan în vagoanele astea şi văd că devin din ce în ce mai periculoase", spune Florian Bâru, muncitor, 49 de ani.
Se înmulţesc defecţiunile în subteran
O altă garnitură de metrou s-a retras tot ieri din circulaţie în jurul orei 16.39, în staţia Gara de Nord, ca urmare a unor probleme tehnice. Călătorii au fost rugaţi să coboare din tren. Potrivit directorului de exploatare al Metrorex, Gabriel Sburlean, nu a fost vorba de niciun incident, ci doar de retragerea acelei garnituri, fiindcă erau prea multe trenuri în circulaţie. Metroul era, de asemenea, de producţie nouă, de tip Bombardier, ca şi cel care a rămas blocat miercuri între staţiile Piaţa Muncii şi Dristor. "Este absolut normal să se mai defecteze câte o garnitură de metrou. Nu ştim încă de ce, dar o comisie tehnică va investiga cazul şi vom afla ce s-a întâmplat", spune Liviu Şoavă, directorul Metrorex.
La sfârşitul anului trecut, o altă garnitură a deraiat la staţia de metrou Dristor 2. Peste 400 de persoane au fost evacuate prin subteran, după ce specialiştii au scos de sub tensiune linia defectă. Motivul deraierii: "Defecţiune tehnică la boghiuri, în momentul trecerii peste macazuri". Circulaţia metroului a fost îngreunată după deraiere, iar soluţia aleasă de specialişti pentru deblocarea traficului în tunel a fost de a crea o rută de rezervă, pentru ca trenurile să poată circula între staţiile Gara de Nord şi Piaţa Victoriei. Defecţiunile din metrou au vizat în special linia Republica-Dristor 2, dar în prima parte a anului se aşteaptă o înmulţire a traficului pe linia IMGB-Pipera, ca urmare a restricţionării transportului de suprafaţă în zona Piaţa Eroii Revoluţiei.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite