Ultima patrula de jandarmi a fost retrasa, ieri, de pe calea ferata

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jandarmii bucuresteni nu mai au voie, incepand de ieri, sa apere calea ferata. Decizia a fost luata in conformitate cu noua Lege a Jandarmeriei Romane, intrata in vigoare la 13 martie 2005. Conform

Jandarmii bucuresteni nu mai au voie, incepand de ieri, sa apere calea ferata. Decizia a fost luata in conformitate cu noua Lege a Jandarmeriei Romane, intrata in vigoare la 13 martie 2005. Conform unei hotarari de guvern din martie 2005 privind strategia MAI, de activitatea de mentinere a ordinii publice se va ocupa numai politia. Astfel, efectivele de jandarmi au fost retrase de pe calea ferata. Activitatea lor principala va ramane doar cea de asigurare si restabilire a ordinii publice. Conform legii, politia va mentine ordinea si siguranta publica in statii si triaje de cale ferata. Pana acum, politistii nu au primit fonduri suplimentare si nici nu au personal suficient pentru aceasta noua sarcina. Am intrebat surse din cadrul Politiei Transporturi Feroviare (P.T.F.) daca politia va reusi sa-i stapaneasca pe infractori din gari si triaje. Cunoscand bine activitatea hotilor de fier vechi, ce se aprovizionau cu marfa din aceste zone, specialistii ne-au declarat ca decizia de retragere a jandarmilor nu este benefica nici pentru protectia bunurilor si nici pentru politie. L-am intrebat pe comisarul sef Ilie Cornaciu cum se vor descurca politistii avand in vedere ca sunt peste 80 ha de cale ferata de pazit, iar efectivele nu acopera nici macar zona garilor. Comisarul a raspuns ca va fi greu sa tina in frau hotii de fier vechi, tinand cont de intinderea spatiului de patrulare si de numarul redus al personalului. Hotiile din triaje, in afara pagubelor produse S.N.C.F.R, pot duce la accidente feroviare de proportii si la perturbarea grava a traficului, caci infractorilor nu le este rusine sa fure sabotii de franare de pe vagoanele aflate in statii. Cu toate activitatile desfasurate de jandarmi si politisti, furtul de fier vechi din aceste zone nu este nici pe departe stapanit. In zonele triajelor ar fi necesara participarea atat a structurilor Ministerului Administratiei si Internelor (MAI), cat si a Ministerului Justitiei. In imediata apropiere a garilor functioneaza numeroase centre si puncte de colectare a fierului vechi, a caror legalitate este indoielnica. Aceasta demonstreaza insa ca "afacerea" cu fier vechi este una profitabila si ca fenomenul va fi greu de oprit.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite