Ucraina serbeaza Ziua Independentei finalizand o parte din canalul ilegal Bastroe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ucraina a sfidat din nou partea romana in negocierile privind canalul Bastroe, ignorand cererea Bucurestiului ca autoritatile de la Kiev sa transmita expertilor romani documentatia completa in

Ucraina a sfidat din nou partea romana in negocierile privind canalul Bastroe, ignorand cererea Bucurestiului ca autoritatile de la Kiev sa transmita expertilor romani documentatia completa in legatura cu lucrarile preconizate de constructie din Delta Dunarii, conform dreptului international aplicabil, astfel incat discutiile bilaterale care au avut loc ieri, la Kiev, sa poata fi "de fond", nu "de forma", cum le-a calificat secretarul de stat in MAE Bogdan Aurescu. Astfel, delegatia romana nu a avut de fapt mare lucru de negociat, pentru ca nu avea idee despre intentiile ucrainenilor. Acestia au raspuns cu aceeasi indiferenta si apelurilor repetate ale Comisiei Europene de a sista macar temporar lucrarile, pana ce Ucraina isi va fi indeplinit obligatiile legale de a realiza un studiu de impact asupra mediului si de a informa toate partile afectate (printre care in primul rand Romania) asupra concluziilor. in cadrul unei intalniri cu presa, adjunctul ministrului ucrainean de Externe, Oleksandr Motik, a afirmat ca prima etapa a "reconstructiei" canalului (care a devenit inutilizabil acum zece ani), pe o lungime de 168 de kilometri, se va incheia la 24 august, de Ziua Independentei Ucrainei. Acest segment necesita investitii de 14,8 milioane de dolari si pe el vor putea circula nave cu pescajul de 5,85 metri. Douasprezece zone de la intrarea canalului spre Marea Neagra trebuie adancite. Al doilea stadiu al constructiei costa 25,7 milioane de dolari si va face acest canal navigabil pentru vasele cu pescajul de 7,2 metri. Canalul reconstruit va prelua 65 la suta dintre navele de marfuri care se deplaseaza, in prezent, pe Canalul Sulina, datorita tarifelor mai reduse si a distantei mai mici pana la porturile ucrainene. Ucraina a acuzat Romania ca se opune proiectului doar pentru a pastra monopolul asupra transportului intre Dunare si Marea Neagra. Lucrarile de la canalul Bastroe ar putea afecta iremediabil rezervatia Biosferei Delta Dunarii, unic adapost pe plan mondial pentru zeci de specii strict protejate de flora si fauna. Ambasadorul ucrainean Natalia Zarudnaia sustine, insa, ca autoritatile de la Kiev coopereaza de doi ani cu UNESCO in legatura cu proiectul Delta Dunarii si s-au conformat recomandarilor privind organizarea pentru pastrarea rezervei biosferei din regiune. Potrivit ambasadorului, canalul va fi echipat cu sisteme de navigatie si ecologice moderne si vor fi introduse limite de zgomot si de viteza. Una dintre cele trei regiuni ucrainene care fac parte din rezerva biosferei administrata de UNESCO va fi extinsa pentru a oferi mai mult spatiu faunei. In realitate insa, Ucraina a incalcat toate acordurile la care este parte si toate prevederile dreptului international in acest sens, generand proteste ale Comisiei Europene, organizatiilor de protectie a mediului, forurilor internationale si ale diverselor state care vor fi afectate de construirea canalului.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite