Ucigasii pe cai putere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un pusti de 18 ani, aflat la primul lui Mercedes SEL, s-a oprit, cu prietena, intr-un stalp de pe Bulevardul Regina Elisabeta. Acul vitezometrului a ramas intepenit la 180 km/h, iar cadavrele au fost

Un pusti de 18 ani, aflat la primul lui Mercedes SEL, s-a oprit, cu prietena, intr-un stalp de pe Bulevardul Regina Elisabeta. Acul vitezometrului a ramas intepenit la 180 km/h, iar cadavrele au fost scoase dintre fiare cu fierastraul. Familia n-a mai apucat sa-i cumpere Porsche-ul Cayenne, un 4 x 4 capabil sa atinga aceleasi performante ca o masina de curse, dar oferind o protectie sporita in cazul coliziunilor cu pomii, babele sau ambulantele intalnite in cale. N-ar fi exclus ca soferul sa fie gasit vinovat, in special din cauza ca e mort. Pana acum, in mai toate cazurile, mortul a fost vinovat: o fetita de cativa anisori a intrat cu 60 de kilometri la ora in masina fiicei unui senator, iubita lui Mitoseru l-a aruncat pe acesta de pe bancheta din spate direct la volan, iar o femeie a avut tupeul sa sune la Salvare tocmai cand trecea prin zona, cu 150 la ora, un proprietar de BMW. Ultimele evolutii sunt ceva mai spectaculoase, dar statisticile ne arata constanta omorurilor la drumul mare. Sarbatorile se lasa cu zeci de morti si raniti pe sosele. Sfarsitul de saptamana umple camerele de garda ale spitalelor. Inceperea sezonului, pe Litoral, va transforma soseaua Constanta - Mangalia intr-o adevarata Fasie Gaza. In majoritate, aceste "accidente" sunt crime cu premeditare. Rar intalnesti, pe lista autorilor, un posesor de Trabant. Cand si cand, o biata Dacie se strecoara sub un tren, ignorand bariera. Nu prea poti sa spui: ceasul rau, i-au cedat franele sau a derapat pe o pata de ulei. Ucigasii stiu foarte bine ce arme isi aleg: nimeni nu cumpara un coupe cu motor de 400 CP ca sa se tarasca prin satele de campie cu 50 la ora. Banii grei dati pe o astfel de limuzina au astfel un scop precis - incalcarea legii. Portretul-robot al criminalilor e usor de facut. Oricine ii poate observa in parcare, pentru ca la stop nu opresc. Sunt tineri, au tunsori la moda, bicepsi umflati cu pompa de testosteron acetat si afiseaza tatuaje adecvate sezonului. Se tin cu o mana de blonda din dreapta, iar cu stanga tin celularul. Sunt imposibil de trecut cu vederea. Chiar si orbii ii pot recunoaste: masinile lor se aud de la cateva strazi distanta. Nu motorul. Acesta toarce, insesizabil. Boxele te anunta cand trece un smecher. Tatii acestor beizadele au girofar de la serviciu, juniorii au Eminem. Instalatiile montate in interiorul masinilor scumpe sunt de puteri suficiente pentru o discoteca. Se aud pana si din lifturile blocurilor pe unde trece limuzina. Acesta este, de altfel, si rostul investitiei. Sa stie strada ca trec eu! Asa cum cei care au puterea politica isi fac loc cu girofarul, copiii lor, sau cei care au puterea banului, alunga gloata cu "boosterul". Cum au vazut ei, acasa, ca s-au afirmat ai batrani, asa traiesc, asa conduc: umplandu-l de noroi pe unul, taindu-i fata altuia, riscand, nebuneste, intrand tare, ca sa-l intimideze pe "fraier", atunci cand acesta are prioritate. Comportamentul agresiv la volan mai este o obligatie si pentru cei din lumea interlopa. Reflexele lor s-au format dupa ani de antrenament: cel mai tare trage primul. Pestii, negustorii de droguri, recuperatorii nu pot accepta ca masinile lor puternice sa iasa pe locul doi, asa ca se arunca in depasire ca la zidul mortii. De obicei, e vorba de moartea altor "participanti la trafic". Cine sa-i opreasca? Sergentul din colt? Sa fim seriosi! Cei puternici si-au facut cartiere speciale, restaurante, scoli si facultati in care nu calca orice coate-goale. Sosele private ar fi prea scumpe. Asa ca le iau cu ora: cat trece "coloana oficiala", strada le apartine. Daca n-au bani sa cumpere soseaua, se poarta ca si cum ar fi a lor. Si in caz de accident, cumpara politistii, Justitia, martorii. Stie cineva un singur caz de grangur bagat in colivie pentru accidente grave, cu morti si raniti? Ce sa mai amintim de o banala trecere pe rosu? Macar o data pe luna, se aude ca in lumea civilizata politia a amendat cate un ministru sau o vedeta rock. Ba a mai si arestat cate un VIP aflat sub influenta alcoolului. In Polonia, am fost mirat de disciplina din trafic. Fiul presedintelui tarii a stat un an la arest pentru un accident, mi-au spus gazdele. La noi, stabul goneste cu 160 la ora, iar politistii mai trebuie sa-l si salute, cu mana la chipiu. Sa nu le intre asta in reflex? Politistul din intersectie, chiar sa vrea, nu are ce face. Legea permite oricui sa detina avertizoare radar. Au ajuns sa se vanda modele superperformante, cu 600 de dolari bucata. Bani de benzina, ca Politia sa patruleze, eventual in masini "civile", si sa surprinda "agresiunile", nu sunt. Iar pedepsele nu-i sperie pe cei care au bani de dat. Nici macar acelora care se fac vinovati de accidente mortale nu li se suspenda permisul pe viata. Viata pe care au luat-o fara mila. Sunt si voci care spun ca de vina e si publicul. Cand merge cu viteza maxima legala si e "claxonat" cu farurile, din spate, de un descreierat care vine ca vantul, romanul se trage, umil, pe dreapta. Ar trebui sa ramana ferm pe pozitie, ba chiar sa-l reclame pe contravenient, oprindu-l astfel sa devina criminal! Usor de spus. Anul trecut, 2.500 de romani au murit pentru ca n-au apucat sa se dea la o parte.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite