UE finanţează cu 150 milioane de euro schimbarea brandului de ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România va mai defila sub brandul "mereu surprinzătoare" încă un an şi jumătate România va avea un nou brand de promovare a ofertei sale turistice, care să-l înlocuiască pe cel

România va mai defila sub brandul "mereu surprinzătoare" încă un an şi jumătate

România va avea un nou brand de promovare a ofertei sale turistice, care să-l înlocuiască pe cel actual, "România, mereu surprinzătoare" cel mai devreme într-un an şi jumătate, a declarat ieri, pentru "Adevărul", Lucia Morariu, secretar de stat pe probleme de turism. "În prima fază, în toamna acestui an, vom scoate la concurs soluţia şi sistemul de acces prin internet, pentru ca populaţia şi mediul de afaceri să poată să-şi spună cuvântul în acest sens", spune Lucia Morariu. Urmează ca în primăvara anului viitor să fie lansată licitaţia internaţională pentru conceperea brandului de ţară şi susţinerea acestuia.

Actualul brand de ţară este considerat de specialişti ca fiind destul de vag şi neconcludent. "Echipa noastră a avut o reacţie critică la sloganul actual al turismului românesc - <> -, pentru că el nu comunică esenţa României pentru potenţialii vizitatori. Totuşi, toţi au comentat cât de surprinşi au fost de faptul că aşteptările lor despre ţară au fost mult depăşite", a declarat ieri Richard Batchelor, şeful echipei Organizaţiei Internaţionale a Turismului pentru realizarea Master Planului pentru dezvoltarea Turismului.

Acesta spune că astfel "provocarea cu care se confruntă turismul românesc este să arate lumii întregi cât de multe lucruri bune şi experienţe poate oferi". Pentru realizarea brandului României turistice şi pentru
promovarea lui, potrivit secretarului de stat, ţara noas-tră va primi de la UE în următorii ani circa 150 milioane de euro, la care se adaugă alte 650 milioane de euro care vor fi disponibile pentru promovarea pe plan local şi pentru înfiinţarea centrelor de informare turistică.

Ca şi alte ţări ale lumii, România îşi caută propriul brand de ţară, care să fie reprezentativ pentru oferta turistică, în plus specialiştii precizând că trebuie să fie recunoscut de populaţie. "Master Planul va ajunge într-o săptămână pe masa guvernului, iar în septembrie sper să fie aprobat. O mare parte din punctele Master Planului ţin de voinţa politică, nu de bani. Vor fi fonduri de la UE, trebuie să ştim să le luăm", a mai spus Lucia Morariu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite