Trei crai, la Salon

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Premierul Tăriceanu, Ilie Năstase şi Ion Ţiriac au ajuns printre primii la Salonul de motociclete. Clienţii şi comercianţii confirmă că motocicleta va salva traficul din oraşele mari ale

Premierul Tăriceanu, Ilie Năstase şi Ion Ţiriac au ajuns printre primii la Salonul de motociclete. Clienţii şi comercianţii confirmă că motocicleta va salva traficul din oraşele mari ale ţării

Fete, baloane, "motoare" metalizate, confetti, grupuri masive de motociclişti "înmuiaţi" în piele neagră, sosiţi din toate colţurile ţării, şi mai mult de 300 de branduri internaţionale prezentându-şi produsele în "ambalaj" strălucitor - astfel se prezenta ieri pavilionul Salonului de Motociclete din Bucureşti.

Evenimentul de la Romexpo semnalează o realitate: faptul că traficul rutier are nevoie de o nouă alternativă, circulaţia pe două roţi, aplicată demult în Europa civilizată. Pe lângă mentalul colectiv încă ancorat în clişeul vechiului autoturism Dacia, o altă cauză a evoluţiei lente a sectorului de piaţă moto a ţinut de politica guvernanţilor. Managerii prezenţi la Bucureşti au însă previziuni optimiste. Astfel, vârfurile de lance pe segmentul motocicletelor la prima mână îl vor reprezenta "motoarele" relativ ieftine, dedicate "debutanţilor" pe două roţi, ideale pentru starea drumurilor româneşti: de la enduro-tourere de cilindree medie sau allroundere precum Suzuki GS 500 E sau CBF 500 până la unele mai "îmbrăcate" şi mai performante, gen Kawasaki ER-6n, Suzuki SV 650 sau Honda CBF 600S. La mâna a doua, "vitezanele" cu peste 100 de căluţi-putere sub carene, dar şi "stradalele" vor reprezenta în continuare principala atracţie, atât pentru cei experimentaţi, cât şi pentru începătorii care asigură nefericit "dinamica" statisticilor cu accidente rutiere.

Salonul, vizitat de VIP-uri

La un moment dat, se produce o mică îmbulzeală la intrarea principală. A sosit, fără Mercedes, cel mai bogat dintre români, Ion Ţiriac, iar la puţin timp după aceea pătrund în spaţiul expoziţional prim-ministrul Călin Popescu Tăriceanu şi fosta mare glorie a sportului românesc Ilie Năstase.

"Le-aş recomanda tuturor să încerce motocicleta, eu la 17 ani stăteam la ghidon. Nu am venit neapărat să cumpăr. Îmi place spiritul de libertate pe care ţi-l dă motocicleta, nu se compară cu maşina", ne-a declarat premierul. Ilie Năstase preferă "capacitatea" mai mică: "Eu sunt îndrăgostit de scuter, am vreo trei acasă, de aceea mă aflu aici".

Sub tirul flash-urilor, celor doi li se alătură Ion Ţiriac. "A durat patru ani între prima mea urcare pe motocicletă şi prima căzătură", ne-a declarat amuzat Ion Ţiriac. Volubil, fostul internaţional Gavrilă Balint a cercetat exponatele între două fotografii cu admiratorii. "Motoarele reprezintă una dintre pasiunile mele mari", ne-a spus el.

Mare parte din publicul vizitator era formată din tineri. "Suntem câteva zeci de membri la club, dar organizăm anual la Târgu Secuiesc un festival de motociclism la care vin vreo 1.500-2.000 de participanţi", adaugă unul dintre colegii săi de drum. Chiar la intrarea în Pavilion, sub un panou imens pe care scrie "Clasic, nu plastic", un tânăr oferă vizitatorilor un vraf de reviste. "Este publicaţia clubului nostru de motociclism. Nu-i rău că am venit aici, e rău că mai am mult de mers spre litoral", ne spune Laszlo Hajdu, din Târgu Mureş. Pitorescul şi multiculturalitatea tehnică a acestui Festival par asigurate tocmai de prezenţa acestor "găşti de motociclişti", nu întotdeauna privite cu ochi buni de pietoni sau şoferi. "Mie, unul, motocicleta îmi evocă viteza, îmi place viteza. În plus, m-am săturat de unii idioţi din trafic şi am decis să trec pe două roţi. Nu este mai sigur, dar este mai… suplu", ne-a declarat Bogdan Botez (18 ani), membru al unui club de motociclişti bucureşteni.

Se vând bine scuterele care nu cer permis

"Se vând cel mai bine scuterele de 49 cc, care nu necesită permis sau înmatriculare la poliţie, ci doar înmatriculare la primărie. Noi le vindem cu 1.500 de euro şi le aducem pe comandă din Germania. Există firme care comercializează scutere second hand şi care le vând însă şi cu preţuri de sub 1.000 de euro. Scuterele mai mari pleacă de la preţul de 1.700 de euro şi trebuie deja permis pentru a le conduce", ne-a declarat Petre Drăgan, dealer autorizat în Bucureşti.

Eu sunt îndrăgostit de scuter, am vreo trei acasă
Ilie Năstase

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite